فارس - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنده مناقصه ساخت پل خلیج فارس در یکی از روزهای هفته جاری رسما اعلام می‌شود و سهامداران تا آن زمان به هیچ شایعه‌ای توجه نکنند. سیدرضا موسوی، درباره شایعه برنده شدن شرکت ماشین‌سازی اراک در بخش مالی مناقصه ساخت پل ۴/۲ کیلومتری خلیج فارس (از قشم به لافت)‌ اظهار داشت: ریشه شایعه در بیشتر موارد نامعتبر بوده و نمی توان به آن استناد کرد.

وی ادامه داد: از بین ۶ شرکتی که توان فنی و مالی خود را برای ساخت این پل ارائه کرده‌اند، چند شرکت به مرحله دوم راه یافته‌ و مدارک لازم را ارسال کرده‌اند. این مدارک و توان مالی و فنی شرکت‌ها در حال بررسی کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد.

موسوی تاکیدکرد: شایعه برنده شدن یکی از شرکت‌های بورسی در این مناقصه به هیچ وجه صحت ندارد و اگر برخی سهامداران اقدام به خرید سهام شرکتی بر اساس شایعات موجود کرده‌اند، مرتکب اشتباه شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران نباید بر پایه شایعات اقدام به خرید و فروش سهام کنند، تاکید کرد: تنها منبع برای اعلام رسمی برنده نهایی این مناقصه، نهاد ریاست جمهوری یا سازمان منطقه آزاد قشم است و اعلام اخبار غیر از این دو منبع به هیچ وجه سندیت و رسمیت ندارد.

موسوی در برابر این سوال که با این اوصاف نتیجه این مناقصه ۶۵۰ میلیون یورویی چه زمانی اعلام می‌شود و ساخت پل ۴/۲ کیلومتری قشم به لافت از چه وقت شروع خواهد شد؟ توضیح داد: بعد از اتمام بررسی‌ها، نتیجه نهایی در یکی از روزهای شنبه یا پنج‌شنبه جاری اعلام خواهد شد.

به گفته وی احداث پل خلیج فارس هم در اسفند ۸۹ شروع خواهد شد.