نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه و نمایندگان مجلس

در دیدار نمایندگان بخش‌خصوصی استان کرمانشاه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، آخرین تحولات بخش خصوصی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمانشاه به اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها در زمینه مصرف خانوارهای ایرانی اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف در زمینه‌های مختلف بنزین، برق و نان نشان از حرکت صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها است که با آگاهی و حمایت مردم انتظار بهبود روند اجرایی این قانون نیز پیش بینی می‌شود.

کیوان کاشفی در ادامه خواستار پیگیری نمایندگان استان در خصوص پرداخت جوایز صادراتی به بازرگانان استان شد که در سال‌های ۸۸ و ۸۹ از سوی سازمان توسعه تجارت ایران پرداخت نشده است و عامل از بین رفتن انگیزه صادرکنندگان کرمانشاهی که بیشترین صادرات را به کشورعراق به خود اختصاص داده اند شده است.

در ادامه نشست «خمیسی» مدیر اداره بین الملل و عضو هیئت نمایندگان اتاق وجود با اشاره به رقابت سخت در بازار عراق گفت: همین حالا هم کالاهای دیگر کشورها گوی سبقت را از اجناس ایرانی ربوده‌اند، حال با توجه به افزایش محصول کارخانه‌ها و هزینه حمل و نقل، چگونه امید به افزایش صادرات و جذب بازار عراق داشته باشیم؟

«دکتر جهانبخش امینی» رییس مجمع نمایندگان استان از دست آوردهای خوب دولت در مدت زمان کم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یاد کرد و افزود: همه فعالان اقتصادی، هدفمند نمودن یارانه‌ها را برای ایران امری ضرورری دانسته و بر این عقیده اند که باید این اقدام سال‌ها پیش از این محقق می‌شد.

امینی بخش عظیمی‌از موفقیت این طرح که تا کنون بدست آمده را حاصل حمایت بخش خصوصی دانست و گفت: بدون حمایت اتاق‌های بازرگانی، اصناف و مردم که همواره همراه و همگام دولت بوده اند، این امر میسر نمی‌شد و همین همراهی تا رسیدن به هدف نهایی باید ادامه یابد. وی تشکیل صندوق توسعه ملی جهت حمایت از فعالان اقتصادی را نقطه عطفی در توسعه و جهش ملی برشمرد که مجلس با بهره گیری از پتانسیل‌های بخش خصوصی به ویژه ریاست اتاق ایران در طراحی و اجرای آن بهره گرفت.

صمد فدایی نماینده سنقر و کلیایی وظیفه نمایندگان را ارتباط مردم با دولت اعلام کرد و گفت برپایی نشست با فعالان شاخص اقتصادی راه گشای مشکلات و ارائه کننده راهکارهای عملیاتی به دولت می‌باشد.

وی به دیدار هفته گذشته با وزیر صنایع اشاره کرد و افزود: تمامی‌نگرانی‌ها و دغدغه‌های ذهنی مردم و فعالان اقتصادی حوزه و استان را به وزیر انتقال دادیم و نیز پیشنهادات خویش را نیز تقدیمشان کردیم، بی شک تمام نکات مربوط به جلسه امروز بی کم وکاست به وزیران مربوطه انتقال داده خواهد شد. تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با اشاره به وجود منتخبین بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن توجه همگان را به‌این نکته جلب کرد که همواره نظرات کارشناسانه‌این بخش برای نمایندگان مردم مهم و قابل تامل و مورد استفاده است. وی افزود: نمایندگان استان، اتاق را دیده‌بان و برنامه‌ریز بخش تجارت، صنعت و معدن کشور می‌دانند، ما در بسیاری امور از نظرات آنان بهره می‌جوییم و دغدغه‌های بحق فعالان بخش خصوصی را به دولت مردان انتقال داده و خواهیم داد.

تجری در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن با حمایت نمایندگان در مجلس به عنوان هیأت امنای صندق توسعه ملی از سوی مجلس اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با تصویب آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاهد حضور فعال تر این اتاق و نظرات کارشناسانه در پیشبرد اهداف ملی باشیم.

تجری خواهان تهیه تحلیل‌ها و اطلاعات به روز بخش خصوصی از سوی اتاق و ارائه آنها به نمایندگان و مسئولین استان شد.

کرمی‌راد نماینده شهر کرمانشاه با ابراز خوشحالی از موفقیت بدست آمده در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: تمامی‌دشمنان با تبلیغات گسترده‌این طرح را از پیش شکست خورده می‌خواندند اما با همراهی و همدلی مردم و بخش خصوصی همگان به اجرای این طرح نمره قبولی دادند. کرمی‌راد از حضور خویش در بخش‌های مختلف جامعه خبر داد و گفت: طی چند هفته‌ای که از اجرای این طرح می‌گذرد با سرکشی از خانواده‌های روستایی، کشاورزان، صنعتگران به ویژه صنایع انرژی بر و معادن و حتی مشاغل کاذب که از وجود یارانه‌ها منفعت می‌بردند گزارشاتی تهیه کرده و به مسئولین ذی ربط ارائه نمودم.

وی تاکید کرد: دولت را حمایت خواهیم کرد و انتظار داریم در مقابل، دولت با حمایت‌های خویش از بخش خصوصی و تولیدکنندگان کشور اجازه توقف چرخ کارخانه‌ها را ندهد و اطمینان داریم با همدلی و بهره‌مندی از نظرات کارشناسانه بخش خصوصی بهترین تدابیر نیز در ادامه راه اتخاذ خواهد شد.

در پایان این نشست کیوان کاشفی رئیس اتاق با استقبال از نظرات نمایندگان مجلس و بخصوص دیدگاه‌ایشان نسبت به ادامه‌این چنین جلسات تعامل و هم اندیشی، وعده برگزاری این نشست‌ها در فواصل مشخصی را داد و ابراز امیدواری کرد اگر دولت و مجلس و بخش خصوصی دست در دست هم دهند بی شک روز به روز به افق‌های روشن تری دست خواهیم یافت.