اسکولاری، لیپی و گونش در جیب چپ پیراهن کفاشیان

گروه ورزش- کارلوس کرش، گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی ایران پیشنهاد قابل توجهی از فدراسیون فوتبال قطر در جیب خود دارد. به گفته علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش کرش در حالی که با پیشنهاد فدراسیون ایران مواجه شده بود، سفری به قطر داشت که طی آن مذاکراتی هم با فدراسیون فوتبال این کشور انجام داده بود. این طور که از صحبت‌های کفاشیان استنباط می‌شد، کرش سر دوراهی انتخاب ایران و قطر باقیمانده و کفاشیان و فدراسیون می‌دانند که او بدش نمی‌آید با مانور روی نام ایران برای مقامات قطری بازارگرمی کند. از این رو کفاشیان به فکر افتاده و اسم سه مربی دیگر را در جیب چپ پیراهنش گذاشته تا در صورتی که کرش مسیرش را به سمت قطر تغییر داد؛ فدراسیون فوتبال مذاکرات خود را با این سه مربی آغاز کند. ازمارچلو لیپی، لوییس فلیپه اسکولاری و سنول گونش به‌عنوان جانشینان احتمالی کرش درصورت به توافق نرسیدن با وی یاد می‌شود.

هرچند نام اسکولاری و لیپی، مربیان قهرمان جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ خیلی بزرگ به نظر می‌رسد؛ اما کفاشیان تاکید دارد با توجه به بیکاری این مربیان و پر بودن اکثر نیمکت‌های تیم‌های باشگاهی و ملی دنیا امکان مذاکره با این دو وجود دارد. از سوی دیگر گونش، سرمربی سابق تیم ملی ترکیه هم گزینه‌ای است که بارها نامش برای تیم ملی ایران، باشگاه پرسپولیس و سپاهان شنیده شده و مربی ای دست نیافتنی به نظر نمی‌رسد.

به گفته رییس فدراسیون فوتبال، البته مذاکره با این اشخاص تنها در صورتی آغاز می‌شود که کرش جواب منفی به پیشنهاد فدراسیون فوتبال دهد. روز پنج‌شنبه یک روزنامه ورزشی خبر داده بود که کرش پیش قراردادی ۸۰۰ هزار دلاری با فدراسیون فوتبال امضا کرده است، اما پیش قرارداد کاغذی است بی‌ارزش که کوچک‌ترین اعتبار حقوقی برای فیفا و سایر مقامات فوتبالی ندارد. از این رو اگر هم این خبر صحت داشته باشد تا عقد قرارداد رسمی نمی‌توان از نشستن کرش روی نیمکت تیم ملی ایران اطمینان داشت.

کفاشیان: قرارداد شش میلیون دلاری دروغ است

رییس فدراسیون فوتبال کشورمان با تکذیب ارقام منتشر شده درباره‌ قرارداد پیشنهادی کرش گفت: پیشنهاد شش میلیون دلار برای سه سال توسط کرش را تکذیب می‌کنم و صحبت‌هایی که ما در این زمینه با او داشتیم، ارتباطی به این مسائل ندارد. کفاشیان گفت: این ارقام صحیح نیست و ما تا رسیدن به توافق نهایی و عقد قرارداد با مبلغی مشخص هنوز کمی فاصله داریم که این مساله با مذاکرات و رایزنی‌های کمیته بین‌الملل و در مقابل نظرات کارلوس کرش به نتیجه می‌رسد، اما مدت قرارداد پیشنهادی ما تا پایان جام جهانی ۲۰۱۴ است.

کرش: دوست دارم پیشنهاد درخور توجه‌شان را بپذیرم

کارلوس کرش پس از بازدید از ایران و تماشای بازی تیم ملی مقابل تیم روسیه به خبرگزاری پرتغالی لوسا گفت: بسیار دوست دارم پیشنهاد درخور توجه فدراسیون فوتبال ایران را بپذیرم. این مربی ۵۷ ساله ادامه داد: به دعوت فدراسیون از ایران دیدن کردم. آنچه را که در آنجا دیدم بسیار پسندیدم. تیم ، بازیکنان و همچنین زیرساخت‌ها. در گفت‌وگوها بحث بر سر قراردادی چهار ساله در میان است. با این حال گزینه‌های دیگری را هم پیش رو دارم. او عنوان کرد که هنوز اجازه ندارد تا جزئیات بیشتری را درباره قرارداد پیشنهاد شده به او و همچنین جزئیات گفت‌وگوها فاش کند.