مرکز خدمات فولاد ایران - تولید‌کنندگان ورق در روسیه خواستار صادرات ورق گرم به ترکیه در قیمت ۸۵۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر و ورق سرد در قیمت ۹۵۰ تا ۹۶۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت ورق صادراتی روسیه بیشتر از قیمت این محصول در بازار داخلی ترکیه می‌باشد. کارخانه‌ها در ترکیه خواستار فروش ورق گرم در قیمت ۸۳۰ تا ۸۵۰ دلار هر تن هستند.

برخی از دست اندرکاران اظهار داشته‌اند که کارخانه‌ها در روسیه قیمت پیشنهادی خود را کاهش خواهند داد؛ چرا که احتمال قبول این قیمت در ترکیه ضعیف است.

از طرفی دیگر با توجه به بالا بودن تقاضای ورق در بازار داخلی روسیه و اروپا عده ای بر این باورند که احتمال کاهش قیمت ورق صادراتی روسیه ضعیف است. در این میان برخی نیز بر این باورند که کارخانه‌ها در روسیه قیمت ورق خود را به دلیل رشد قیمت وارداتی این محصول، بالا خواهند برد.

میزان تقاضای ورق در ترکیه نسبت به هفته گذشته افزایش یافته؛ اما هنوز هم پایین است. تقاضای خرید ورق در این کشور به دلیل احتمال کاهش قیمت این محصول، پایین است.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که قیمت این محصول همگام با روند نزولی قیمت قراضه و مقاطع کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت ورق در آمریکا

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت ورق در آمریکا رو به کاهش است. قیمت نقدی ورق گرم پس از رسیدن به قیمت ۸۵۰ دلار هر شورت تن فوب، پایین آمده و در حال حاضر به ۸۲۰ تا ۸۳۰ دلار هر شورت تن رسیده است. در این میان برخی نیز اظهار داشته اند که هنوز قیمت ورق گرم در حدود ۸۰۰ دلار هر تن است.

کارخانه‌ها در آمریکا به منظور فروش ورق ماه مارس، قیمت این محصول را کاهش داده‌اند. با کاهش قیمت ورق در این کشور، احتمالا خریداران نیز خرید خود را به تعویق خواهند انداخت.

قیمت نقدی ورق سرد و ورق گالوانیزه هم کاهش یافته و به ترتیب به ۸۹۰ تا ۹۱۰ دلار هر شورت تن و ۹۳۰ تا ۹۹۰ دلار هر شورت تن رسیده است. افت قیمت قراضه منجر به کاهش قیمت ورق در آمریکا شده است.

در این میان برخی از کارخانه‌ها هنوز قیمت ورق خود را پایین نیاورده‌اند و بر این باورند که افت قیمت این محصول موقتی است.

آنها اظهار داشته‌اند که با توجه به بالا بودن تقاضای ورق در بازارهای بین‌المللی، احتمال کاهش قیمت‌ها ضعیف

است.