گروه خودرو- اگرچه شرکت «بازرسی کیفیت و استاندارد» این روزها همچنان با حواشی انتقال به بخش خصوصی روبروست، اما ظاهرا فعالیت‌های آن در بخش ارزیابی کیفی انواع کالا از جمله خودرو ، همچنان ادامه دارد. شاهد این موضوع، آماری جدید است که شرکت بازرسی در مورد میزان رضایت مشتریان از سطح کیفی خودروهای داخلی و وارداتی تهیه کرده و به زودی اعلام رسمی خواهد شد. در این آمار، بازرسان شرکت به‌طور مستقیم با گروه‌های مختلف خریداران خودرو مصاحبه انجام داده و میزان رضایت آنها را سنجیده اند.طبقه‌بندی قیمتی خودروها نیز بدین شکل است که خودروهای زیر ۱۰ میلیونی‌ مانند پراید، در دسته اول، ۲۰ تا ۳۰ میلیونی‌ها مانند پژو ۲۰۶ در گروه دوم، ۳۰ تا ۴۰ میلیونی‌ها مانند گرند ویتارا در دسته سوم، ۴۰ تا ۵۰ میلیونی‌ها مانند کیا سراتو در گروه چهارم و بالای ۵۰ میلیونی‌ها نیز در دسته پنجم ارزیابی میزان رضایت مشتریان، جای گرفته اند.

بنابراین آمار، خودروهای عضو هر دسته قیمتی، به ترتیب سطح رضایت مشتریان رده‌بندی و بدین ترتیب پر رضایت‌ترین و کم رضایت‌ترین خودروهای داخلی و وارداتی مشخص شده‌اند. شرکت بازرسی همچنین طبق اطلاعاتی که از مشتریان دریافت کرده، نمره‌ای را تحت عنوان «امتیاز کیفی» به تمام خودروهای تحت ارزیابی اختصاص می‌دهد.

قرار است شرکت بازرسی آخرین نتایج ارزیابی میزان رضایت مشتریان از سطح کیفی خودروهای داخلی و وارداتی کشور را به زودی اعلام رسمی کند.