عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: «بهروز مرادی» معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، امروز لایحه بودجه سال ۹۲ و لایحه سه دوازدهم بودجه سال ۹۱ را به مجلس تقدیم می‌کند. «سید شریف حسینی» در گفت‌وگو با «ایرنا» با یادآوری اینکه ریاست جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بر عهده «محمد حسن ابوترابی‌فرد» نایب اول مجلس شورای اسلامی است، گفت: طبق قانون باید رییس‌جمهور بودجه ۹۲ و لایحه سه دوازدهم بودجه سال ۹۱ را تقدیم مجلس کند؛ ولی در قانون بیان شده که معاونان وی نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. وی افزود: رییس مجلس در سفر هند به سر می‌برد و رییس‌جمهور نیز به دلیل مشغله‌هایی نمی‌تواند در مجلس حضور یابد.

کاهش ۲۱ میلیارد دلاری وابستگی به نفت

در همین حال، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده وابستگی هزینه جاری به درآمد نفت از ۵۱ میلیارد دلار سال‌جاری به ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

رحیم ممبینی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: ۴۴ درصد منابع عمومی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ از محل صادرات نفت و بقیه از محل سایر درآمدها تامین خواهد شد که گام مهمی در جهت استقلال بودجه از درآمد نفت محسوب می‌شود.

افزایش ۱۵ درصدی بودجه جاری

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده اشاره کرد و گفت: به‌رغم این افزایش، رشد هزینه‌های جاری در لایحه بودجه ۹۲ حدود ۱۵ درصد پیش‌بینی شده است. ممبینی رقم بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال آینده را ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اولویت تخصیص اعتبار با طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۲ را تحقق پیش‌بینی منابع ذکر کرد و گفت: دولت برای بهبود وضع معیشتی مردم در لایحه بودجه سیاست‌هایی نظیر هدفمند کردن یارانه‌ها، افزایش حقوق و دستمزد و کنترل تورم را به‌کار گرفته است. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری افزود: در لایحه بودجه سال آینده در مجموع ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است که از محل منابع عمومی و شرکت‌های دولتی تامین می‌شود.