دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک‌رفتار: شهردار تبریز از ساخت بزرگ‌ترین مجتمع خدماتی گردشگری، فرهنگی و تفریحی از سوی ترکیه در تبریز خبر داد و گفت: حمایت و روان‌سازی‌ امور مربوط به سرمایه‌گذاری در شهر باعث جذب سرمایه‌گذاران می‌شود. صادق نجفی پیش از امضای قرارداد طرح بزرگ سرمایه‌گذاری و مشارکتی مرتبط با توقفگاه اتوبوسرانی تبریز اظهار کرد: خوشبختانه کمیسیون ماده پنج و شورای شهر تبریز با نظر مثبت این طرح را تصویب کردند و باید اجرای این مجموعه بزرگ هرچه سریع‌تر آغاز شود.

نجفی با اشاره به اینکه این طرح اولین طرحی است که سرمایه‌گذاری آن صد درصد خارجی است، گفت: پیش از این در تبریز در حوزه خدمات، سرمایه‌گذاری صد درصد خارجی اتفاق نیفتاده بود و سرمایه‌گذاری با این حجم قطعا تحول عظیمی در زیرساخت‌های فرهنگی رفاهی و گردشگری تبریز به وجود خواهد آورد. شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تا سال ۲۰۱۸ هتل‌های این مجموعه بزرگ باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرند، اظهار کرد: هر اندازه که امور مربوط به سرمایه‌گذاری آسان و روان باشد، جذب و تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور تحول‌آفرین در شهر بیشتر خواهد شد؛ از این رو، شهرداری تبریز برای توسعه و آبادانی شهر و ایجاد زیرساخت‌ها همواره در کنار سرمایه‌گذاران خواهد بود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر برای بهره‌مندی شهر از مزایای استفاده از سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی یکپارچه و هماهنگ از این فعالیت‌ها حمایت دارند، اظهار کرد: با عقد قرارداد اجرای این طرح، عملیات اجرایی هرچه سریع‌تر آغاز خواهد شد. سرمایه‌گذار ترکیه‌ای این طرح مشارکتی نیز در مراسم امضای قرارداد اظهار کرد: اجرای چنین طرح متنوع و بزرگ، با این حجم گسترده در تبریز، این شهر را صاحب یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی توریستی و خدماتی منطقه خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه این طرح در ایران و کشورهای اطراف مشابه ندارد، گفت: این طرح می‌تواند به یک برند بزرگ و خوشنام برای تبریز تبدیل شود.