افتتاح 4599 واحد مسکن مهر

دنیای اقتصاد، بندرعباس: در آستانه فرارسیدن سال نو در مراسمی با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، جاسم جادری استاندار هرمزگان و فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، ۴۵۹۹ متقاضی هرمزگانی صاحب خانه مهر شدند.به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، در مراسم واگذاری این تعداد واحد مسکن مهر فرشید دستوان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تکمیل این تعداد مسکن بدون حمایت ویژه دولت امکان پذیر نبود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به اتمام رسیده است و ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد دیگر نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز با بیان اینکه صاحب‌خانه کردن مردم کار مقدسی است، افزود: برای مسوولان هم فرصتی طلایی پیش آمده تا خدمت صادقانه به مردم کنند. وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر را سال آینده می‌بندیم، تصریح کرد، دولت با همه تنگناها در تلاش است تا این پرونده هرچه سریع تر بسته شود.به گفته مهرآبادی با همکاری دولت و استانداران در استان‌ها توانستیم در دو سال و نیم اخیر ۷۰۰هزار واحد را تکمیل و افتتاح کنیم. وی افزود: دولت یازدهم تلاش کرد تا با افزایش سقف تسهیلات و مدت بازپرداخت شرایط خانه‌دار شدن افراد متقاضی را سرعت بخشد، از این‌رو سقف تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد.وی ادامه داد: از مجموع دو میلیون و ۲۱۶ هزار واحدی که ساخت آن از ابتدای طرح مسکن مهر در سراسر کشور آغاز شد تاکنون یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل داده شده و ۳۴۰ هزار واحد نیمه تمام نیز در حال احداث است.قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام طرح‌های مسکن مهر در کشور تا پایان سال ۹۵ به اتمام می‌رسد. مهرآبادی تصریح کرد: طی دو سال و نیم گذشته و در دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۹۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل شده و نزدیک به ۷۰ میلیون مترمربع مسکن مهر احداث شده است. جاسم جادری، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم بر لزوم در اولویت قرار گرفتن خدمات‌رسانی به مردم ساکن در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم(ص) بندرعباس تاکید کرد.وی خاطرنشان کرد: شهرداری هم باید توجه ویژه‌ای نسبت به خدمات‌رسانی به این شهرک داشته باشد تا نیازهای مردم رفع شود.جادری در ادامه با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، اظهار کرد: هرمزگان در تعطیلات سال نو میزبان تعداد زیادی از مسافران است و تمهیدات لازم برای حضور گردشگران در این استان در نظر گرفته شده است که راه وشهرسازی هرمزگان نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

افتتاح مدرسه شهید محمد نیکار

در این مراسم همچنین مدرسه شهید محمد نیکار شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به بهره‌برداری رسید.دستوان در این مراسم نیز گفت: مدرسه ابتدایی شهید نیکار در کمتر از یک سال تکمیل و به بهره‌برداری رسید. به گفته وی عملیات اجرایی این مدرسه با زیربنایی به مساحت ۲۴۷۰ متر مربع از تیر امسال آغاز شده بود. دستوان اعتبار هزینه شده برای این مدرسه را بیش از دو میلیارد تومان اعلام کرد.وی همچنین از تحویل پنج مدرسه دیگر تا مهر سال آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تکمیل این مدارس بخشی از مشکلات آموزشی شهرک پیامبر اعظم(ص) مرتفع شود.جادری، در این مراسم نیز بر لزوم در اولویت قرار گرفتن خدمات‌رسانی به مردم ساکن در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم(ص) بندرعباس تاکید کرد و گفت: طی یک سال اخیر سه مدرسه در این شهرک احداث شده اما شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس نیازمند ۲۲ مدرسه است و تا اول مهر سال آینده نیز تعداد دیگری مدرسه در این شهرک افتتاح خواهد شد. مهرآبادی، در این مراسم با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای خدمات‌رسانی به مسکن مهر، اظهار کرد: ۴۷۷مدرسه برای طرح‌های مسکن مهر کشور در حال احداث است که ۱۸۰ مدرسه آن تکمیل و دایر شده و همچنین احداث ۴۳۲ باب مسجد نیز آغاز شده که ۲۳۰ باب آن افتتاح شده و ساخت ۵۷کلانتری نیز در طرح‌های مسکن مهر آغاز شده که ۳۲ واحد آن تکمیل شده است.

افتتاح مجتمع تجاری مروارید

همزمان با بهره‌برداری از ۴۵۹۹ واحد مسکن مهر در هرمزگان از یک مجتمع تجاری در شهرک پیامبر اعظم(ص) نیز بهره‌برداری شد. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در این مراسم نیز با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های سایت‌های مسکن مهر افزود: یکی از نیازهای سکونت در سایت‌های مسکن مهر تکمیل زیرساخت‌ها است. مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز گفت: مجتمع تجاری مروارید با اعتبار یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از سوی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان احداث شده است.به گفته وی، ساخت این مجتمع از سال ۹۲ و در زیربنایی به مساحت ۱۳۶۰ مترمربع آغاز شد. این مجتمع شامل ۱۸ واحد فضای تجاری است.