دنیای اقتصاد، اردبیل، مهدی حسین‌نژاد: مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل گفت: امسال پرداخت ۲۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن را در استان در اولویت قرار دادیم. ابوالفضل کوهی‌فرد اظهار کرد: سال ۹۳، ۸۶۷ میلیارد ریال و سال گذشته نیز ۱۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این تسهیلات غیر از فروش اقساطی بوده است.

وی اعلام کرد: در سه ماه امسال ۲۵۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که به نسبت سال گذشته در همین مدت با ۸۰ درصد افزایش پرداخت تسهیلات بانکی روبه‌رو هستیم که امیدواریم تا پایان سال این رقم به بیش از ۲۱۰۴ میلیارد ریال افزایش یابد.کوهی‌فرد در ادامه به شرایط مناسب پرداخت تسهیلات مسکن به زوجین نیز اشاره کرد و افزود: هر زوج در اردبیل تا ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای دیگر استان، ۴۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که محدودیت زمان ازدواج و تعدد ازدواج‌ها نیز برداشته شده است. وی با بیان اینکه زوجین می‌توانند از این تسهیلات با نرخ سود مناسب بهره‌مند شوند، گفت: به دارندگان دفترچه صندوق مسکن جوانان نیز معادل مانده سپرده خود تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل به اجرای طرح عید تا عید از سوی بانک مسکن اشاره کرد و ادامه داد: انتقال بدهی و تغییر نام که پیش از این با پرداخت ۱۰ درصد رقم تسهیلات انجام می‌شد، بدون واریز مبلغی انجام می‌شود. مدیر شعب بانک مسکن اردبیل گفت: امسال پرداخت تسهیلات به ۱۵۰۰ واحد بافت فرسوده به عنوان سهمیه استان در اولویت بانک مسکن قرار دارد.وی اظهار کرد: از این سهمیه در نظر گرفته شده برای استان با هدف احیای واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده تاکنون ۶۰۰ متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند. کوهی‌فرد تصریح کرد: با در نظر گرفتن آمار سال گذشته این معرفی‌ها به ۹۵۰ متقاضی می‌رسد که با نرخ عادی ما قرارداد پرداخت تسهیلات را به متقاضیان بافت فرسوده انجام می‌دهیم.

وی گفت: البته قرار است دولت ۱۰ درصد یارانه به تسهیلات بافت فرسوده ارائه کند که در این زمینه امیدواریم با پرداخت یارانه متقاضیان بافت فرسوده بتوانند تسهیلات را با نرخ سود پایین‌تر دریافت کنند. کوهی‌فرد در مورد آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات به بانک مسکن و فروش اقساطی این واحدها نیز افزود: در استان به ۶۲هزار واحد مسکن مهر تسهیلات پرداخت کردیم که ۴۸ هزار واحد شهری، ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۱۵۰۰ واحد بافت فرسوده جزو این واحدها است.