دنیای اقتصاد- کردستان- اسرین مقصودی: تالار بورس اوراق بهادار سنندج با حضور محمدرضا آل آقا مدیرعامل کارگزاری توسعه بورس بانک توسعه صادرات، علیرضا شهبازی استاندار کردستان و جمعی از مدیران استان در سنندج راه‌اندازی شد. مدیرعامل کارگزاری توسعه بورس بانک توسعه صادرات در این آیین از بورس به عنوان یک شاخص مهم در اقتصاد کشور نام برد و گفت: بازار سرمایه کشور در سال‌های اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده و پیشرفت‌های خوبی داشته است.

محمدرضا آل ‌آقا افزود: در فاز نخست راه‌اندازی تالار بورس اوراق بهادار سنندج، سهام خرید و فروش خواهد شد و در مرحله بعدی هم قصد داریم نسبت به راه‌اندازی سایر بورس‌ها از جمله بورس کالا اقدام کنیم.

وی افزود: با گسترش تالار بورس و فراهم کردن زمینه‌های آموزش و آشنایی مردم با بورس، سهام طلا و سکه و بقیه موارد هم در بازار بورس سنندج راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: کسانی که تمایل دارند بخشی از سرمایه‌های خود را در قالب کمک به اقتصاد و تولید مورد استفاده قرار دهند، می‌توانند با بورس بیشتر آشنا شوند.

آل آقا، مهمترین اهداف راه‌اندازی تالار بورس سنندج را کمک به خصوصی‌سازی اقتصاد و هدایت کردن جریان نقدینگی به سمت تولید عنوان کرد.

درادامه این مراسم استاندار کردستان نیزگفت: ایجاد این مکان باعث می‌شود تا میزان مشارکت و همراهی مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی افزایش یابد و در کنار آن از نقدینگی در جامعه نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی تالار بورس در استان کردستان مردم رغبت زیادی برای مشارکت در حوزه‌های اقتصادی و افزایش تولید خواهند داشت که این روند در درازمدت باعث توسعه و پیشرفت استان شده و زمینه را برای ایجاد اشتغال بیشتر فراهم خواهد کرد.

استاندار کردستان افزود: خوشبختانه بعد از فراز و نشیب‌های مختلف و با پیگیری‌های صورت گرفته، بعد از گذشت یک سال امروز شاهد افتتاح و راه‌اندازی تالار بورس در استان کردستان هستیم و انتظار می‌رود که همه مسوولان در راستای رسیدن به موفقیت در این بخش همکاری و مشارکت داشته باشند.

در ادامه این مراسم از مدیران و مسوولانی که در راستای ایجاد و راه‌اندازی کارگزاری تالار بورس استان کردستان فعالیت داشتند، تقدیر و تجلیل شد.