دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه هرمزگان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۱ ادامه می‌یابد. سرهنگ علی مجید زاده در ادامه از طرح محدودیت تردد کامیون‌ها از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اسفند ماه و ۱۱ تا ۱۵ فروردین ماه در محور بندرعباس - سیرجان خبر داد و افزود: علاوه بر این طرح ممنوعیت تردد موتور سیکلت‌سواران در نوروز نیز اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از عوامل انتظامی با ۱۰۰ خودروی گشتی به شکل محسوس و نامحسوس در طرح نوروزی روند کنترل عبور و مرور وسایط نقلیه را بر عهده دارند. به گفته مجیدزاده تعداد ۵۰ نقطه پر ترافیک در جاده‌های استان شناسایی و مجهز به دوربین‌های ثابت است و تعداد ۲۳ ایستگاه ثابت نیز به شکل شبانه روزی عملکرد رانندگان در سطح جاده‌های استان را زیر نظر خواهند داشت.

مجید زاده در ادامه از کاهش ۲۲ درصدی تلفات جاده‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این کنترل تخلفات نیز ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان با اعلام اینکه بیش از یک سوم حوادث جاده‌ای مربوط به موتور سیکلت‌سواران است از توقیف هشت هزار موتور سیکلت در سال‌جاری خبر داد.