ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: ایجاد شهرک‌ صنعتی سنگ‌های تزئینی و زینتی در مازندران ضروری است.سید محمد کریمی، استاندار مازندران با حضور در جمع اعضای هیات‌مدیره خانه صنعت و معدن مازندران و روسای بانک‌های مازندران در ساری با اشاره به وجود منابع غنی سنگ‌های زینتی در غرب استان از مسوولان شهرک‌های صنعتی استان خواست مقدمات لازم برای ایجاد شهرک صنعتی سنگ‌های زینتی و تزئینی را در مازندران فراهم سازند. وی افزود: معادن غنی صنایع سنگ‌های قیمتی در استان در صورت فعال شدن می‌تواند موجبات اشتغال فراوان را در استان فراهم آورد.

کریمی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های کلان استان، توسعه صنعت و معدن بوده و در سلسله جبال مرکزی البرز در اراضی بلامعارض معادن سنگ‌های قیمتی بسیاری ایجاد خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به این که در پی حل بیکاری جوانان جویای کار در استان هستیم، تصریح کرد: بخش عمده بیکاران استان با توسعه صنایع و معادن در مازندران مشغول به کار خواهند شد.

کریمی با بیان این که افزایش تراکم کشت و توسعه صنایع تبدیلی اولویت دیگر تصمیم‌گیران استان برای حذف بیکاری‌های کاذب در استان است، یادآور شد: طرح آمایش صنعت و معدن کشور در افق دراز مدت اثرات مثبتی را برای مازندران به همراه خواهد شد. وی با اعلام این که متولیان صنعت و معدن استان در موفق بودن طرح آمایش صنعت و معدن، سهم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را افزایش دهیم.

استاندار مازندران با بیان این که بانک‌ها باید روند اعطای تسهیلات به صنایع و معادن استان را تسریع کنند، خاطر نشان کرد: بانک‌ها موانع پرداخت تسهیلات برای صاحبان صنایع که از معتمدین هستند را کاهش دهند.