مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه میزان استحصال آب در خراسان رضوی بیش از ۴۶‌درصد تحقق داشته است.

مدیر دفتر بودجه و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در جلسه کمیته مدیران گفت: ‌درصد تحقق حجم فروش آب با ۳۹‌میلیون و ۳۴۲‌هزار متر مکعب ۴۱‌درصد بوده است که به دلیل دو ماهه بودن دوره‌های فروش، عملکرد این بخش در این ماه حداقل است.

نظیف، شهرستان‌های سبزوار و نیشابور را دارای بالاترین حوادث شبکه‌های آب‌رسانی عنوان کرد و در خصوص اصلاح و بازسازی انشعابات آب گفت: بودجه امسال شرکت برای این امر حدود شش‌هزار متر اصلاح و بازسازی بوده که با ۵۰‌درصد تحقق، همراه بوده است. وی ‌درصد رشد عملکرد چهار ماهه قبل این شرکت را در زمینه تبدیل انشعابات غیرمجاز و مجاز ۵۶‌درصد دانست و یادآور شد: میزان تحقق عملکرد حجم فاضلاب جمع‌آوری و تصفیه شده در شهرهای استان نسبت به بودجه پیش‌بینی شده به ترتیب ۳۳ و ۲۳‌درصد در پنج ماه نخست امسال است.

وی با اشاره به عملیات لوله گذاری در بخش آب اذعان کرد: کل عملیات لوله گذاری که شامل ساخت و توسعه، اصلاح و بازسازی و خطوط انتقال است، با بیش از ۱۰۹ کیلومتر اجرا طی این مدت ۳۵‌درصد تحقق داشته است.

نظیف تصریح کرد: همچنین کل عملیات لوله‌گذاری در بخش آب از محل منابع داخلی شرکت در این مدت با ۲۸‌درصد تحقق بیش از ۱۱ کیلومتر بوده است.

وی گفت: در بخش حفاری و تجهیز منابع آب نیز به ترتیب ۲۷‌درصد و ۴۲‌درصد تحقق برنامه داشته‌ایم.