ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: با بررسی‌های انجام گرفته طی سال گذشته و ۶ماه اول سال جاری، کاهش جرائم سنگین را در استان شاهد بوده‌ایم که این امر، استان مازندران را از نظر امنیت در جایگاه استان‌های خوب و رتبه ۵ کشوری قرار داده است.

سردار مهدی توکلی، فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با بیان مطلب فوق افزود: اعتقاد داریم عملکرد نیروی انتظامی عملکرد تعاملی است و موفقیت ما زمانی تضمین می‌شود که مردم به عنوان بخش دیگری از این نیرو نقش خود را خوب ایفا کنند.

وی با بیان اینکه سعی داریم بسته‌های تعاملی خود را با مردم بیشتر کنیم و مسوولیت‌پذیری در جامعه را گسترش دهیم تا شاهد امنیتی پایدار باشیم، افزود: در این راه اهدافی شامل جلب مشارکت عمومی، اعتمادسازی بین اقشار جامعه، همگام‌سازی مردم و سایر سازمان‌ها، آگاهی‌بخشی به مردم از تعهدات موجود در جامعه و کمک به منزلت اجتماعی پلیس را دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با اشاره به عملکرد این نیرو طی ۶ ماه گذشته گفت: در شاخص ماموریت‌ها با موفقیت‌های به دست آمده در بحث مواد مخدر جزو استان‌های برتر در کشفیات با ۱۰۰درصد افزایش کشف بوده‌ایم و ۷۰باند تهیه و توزیع طی ۶ماه اول سال جاری منهدم و ۲۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند. در بحث سرقت و وقوع جرائم نیز شاهد کاهش ۱۴درصدی در جرم و کاهش ۵۰درصدی در سرقت و کاهش ۱۳درصدی در وقوع قتل بوده‌ایم.