پیچ شیطان در هراز ایمن‌سازی می‌شود

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: عملیات ایمن‌سازی منطقه پیچ شیطان در کیلومتر ۴۸ محور هراز قبل از روستای کهرود از بخش لاریجان با صرف اعتبار ۶/۴۸میلیارد ریال در دست انجام است.

عبدالحسین بیگدلی، مدیرکل راه و ترابری استان مازندران با بیان خبر فوق افزود: راه‌ها و جاده‌ها بی‌هیچ تردیدی یکی از شریان‌های مهم اقتصادی، زیربنایی و زیرساختی توسعه و پیشرفت هر کشور محسوب می‌شوند و راه‌های ارتباطی استان مازندران نیز به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه فاصله کم مراکز جمعیتی و تراکم شهرها در مازندران اهمیت راه‌های درون استانی را افزایش می‌دهد، افزود: محور هراز نیز یکی از محورهای شریانی و مهم کشور در مازندران محسوب می‌شود که نقش بسیار مهم وحایز اهمیتی را در حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایفا می‌کند.

بیگدلی گفت:‌ ایمن‌سازی و تعریض این محور از جمله اقدامات مهمی است که در اولویت کارهای این اداره کل قرار گرفته است، به طوری که در‌حال‌حاضر طرح‌های مختلف راهسازی و ایمن‌سازی در قطعات مختلف این محور در دست انجام است.

وی ضمن تاکید بر حذف نقاط حادثه‌خیز در این محور تصریح کرد: جاده تهران- آمل از ضلع غربی رودخانه هراز می‌گذرد و این محور با ترافیک روزانه معادل ۲۵هزار وسیله نقلیه در دو جهت در ایام تعطیل و ۲۰هزار وسیله نقلیه در سایر ایام در محل پیچ شیطان به دلیل ریزشی بودن کوه‌های اطراف جاده، به منطقه حادثه‌خیز بدل شده است.

بیگدلی گفت: عملیات ایمن‌سازی این منطقه (پیچ شیطان) که در کیلومتر ۴۸محور هراز از سمت آمل و قبل از روستای کهرود از بخش لاریجان واقع شده است، از اوایل سال‌جاری آغاز شد.

وی افزود:‌ بخشی از عملیات ایمن‌سازی پیچ شیطان ساخت گالری بتنی است که در دو قسمت به طول‌های ۸۰متر و ۲۵۶متر ساخته می‌شود. بیگدلی افزود: سازه گالری متشکل از تیرها و ستون‌های پیش ساخته بتن مسلح و فوندانسیون سطح مهار شده از نوع بتن مسلح است که با توجه به ساخت این گالری و سازه‌های تکمیلی دیگر نظیر فنس - دیوار، محافظ‌های بتنی دیگر، منطقه پیچ شیطان از نظر خطرات ناشی از ریزش سنگ ایمن خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد، با صرف هزینه ۶/۴۸میلیارد ریال این طرح تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.