زنجان - خبرنگار دنیای اقتصاد: دور دوم دیدارهای مردمی رییس‌ قوه‌قضاییه از طریق ویدیو کنفرانس با مردم ۱۵ استان کشور در هفته جاری آغاز می‌شود.

عبدالواحد شریفی، مدیر کل نظارت و پیشگیری و رسیدگی به شکایات مردمی قوه قضاییه با بیان این مطلب افزود: در دور دوم برنامه دیدارهای مردمی، مردم ۱۵استان کشور می‌توانند از طریق سیستم ویدئو کنفرانس،مشکلات قضایی خود را با رییس قوه قضاییه در میان بگذارند.

وی اظهار کرد: اولین دیدار مردمی رییس قوه قضاییه از طریق ویدئو کنفرانس، فردا با مردم استان زنجان صورت می‌گیرد و تا پایان سال مشکلات قضایی ۱۵ استان از طریق این سیستم بررسی می‌شود .

شریفی گفت: این استان‌ها شامل قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، جنوبی، هرمزگان و بوشهر است.

رییس‌کل دادگستری استان زنجان نیز در نشستی با اعضای شورای قضایی در این باره گفت: این جلسه با حضور اعضای شورای قضایی و جمعی از مسوولان رده بالای استان برگزار خواهد شد. انصاری مدت زمان این جلسه را ۹۰ دقیقه دانست و گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات و مسایل موجود در دستگاه قضا، ارائه برجستگی‌های آماری و عملی دستگاه قضایی استان در سال‌های گذشته و سود بردن از راهبردها و پیشنهادهای ریاست قوه‌قضاییه برای حل مشکلات دادگستری و همچنین ارائه خدمات بهینه به مردم استان است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای قضایی استان زنجان باید تلاش کنند تا با ارائه گزارش اقدامات موثر و شاخص خود در سال‌های گذشته و طرح برنامه‌های اثرگذار در سال ۸۷، از این فرصتی که در اختیار استان زنجان گذاشته شده است، نهایت استفاده را ببرند.

انصاری با اشاره به فعالیت و عملکرد مناسب دستگاه قضا در سال ۸۶، گفت: سال گذشته برای مجموعه دادگستری استان سالی پرافت و خیز به حساب می‌آید که تلاش‌ها، اقدامات و پیگیری‌های برجسته و شایسته مدیران برای رسیدن به اهداف متعالی سازمانی قوه قضاییه کاملا نمایان بود. انصاری گفت: در سال جدید و با توجه به شعار نوآوری و شکوفایی براساس برنامه ترسیمی و ابلاغ قوه قضاییه و تاکید فراوان مبنی بر توجه بیشتر به سیاست نرم‌افزاری و استفاده از این سیاست در برنامه‌ریزی، باید عینیت بیشتری پیدا کند و در دستور کار قرار گیرد.