همدان - محبوبه یادگاری: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۱۱۹ طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

مهندس حسین رجبیان، با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری ۲۱۱ طرح جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۷۷‌میلیارد‌ریال در این استان اجرا شدند که از این تعداد ۱۱۹ طرح طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند و مابقی در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ طرح در همدان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: به ترتیب در شهرستان‌های اسدآباد، بهار، تویسرکان، رزن، کبودرآهنگ، نهاوند وملایر نیز ۱۹، ۲، ۱۷، ۱۳، ۳، ۵ و ۶ طرح با ماهیت‌های آبی و خاکی، آبزی‌پروری، دامپروری و... به بهره‌برداری خواهند رسید.

رجبیان افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۲۸۸ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی تسهیلات بانکی و عمرانی و آورده متقاضیان این طرح‌ها را ۱۰۹‌میلیارد و ۸۷۹‌میلیون‌ریال اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شاخص در بخش کشاورزی استان در سال ۸۸، صدور ۵۴‌هزار تن محصول کشاورزی به ارزش ۴۳‌میلیون دلار به خارج از کشور را یکی از اقداماتی عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۲۵‌درصد و از نظر ارزشی ۳۰‌درصد رشد داشته است، این در حالی است که در طول سال ۸۷، ۴۴‌درصد از کل صادرات استان متعلق به بخش کشاورزی به ارزش ۲۵۹‌میلیون دلار بوده است.

این مقام مسوول افزود: تاکنون ۳۴۳‌هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۳۰۸‌درصد رشد نشان می‌دهد. در حالی که پیش‌بینی برای خرید گندم ۴۵۰‌هزار تن بوده است و حدود ۱۰۰‌هزار تن از سیلوهای استان با گندم وارداتی پوشیده بود.