جریمه‌های تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده شد

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبات سفر سوم رییس‌جمهوری و تصویب بخشودگی جریمه‌ها و دیرکردهای تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی، گفت: اجازه نمی‌دهیم که بانک‌های عامل بر خلاف مصوبه عمل کنند. حسین‌هاشمی تختی به فضای همدلی، همراهی و توام با تلاش مجموعه مدیریت این استان به خصوص نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: همه در تلاش هستند تا حقی از کشاورزان پایمال یا نادیده گرفته نشود. وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که کشاورزان مورد بی‌توجهی و بی‌مهری مدیران قرار بگیرند و بانک‌های عامل برخلاف مصوبه عمل کنند.

‌هاشمی با اعلام اینکه خشکسالی یک دهه اخیر بیشترین ضرر و زیان را به بخش کشاورزی وارد آورده تا جایی که بخشی از آنها قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: شمار زیادی از کشاورزان هستند که برای ادامه فعالیت به تسهیلات جدیدی نیاز دارند و باید در این زمینه چاره‌جویی شود. وی تصریح کرد: از آنجایی که کشاورزان دارای همتی بلند هستند، اطمینان داریم که در صورت سودآوری، اصل تسهیلات دریافتی را در اسرع وقت به بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در ادامه برای خارج شدن فعالیت‌های کشاورزی از وضعیت موجود، دو طرح کوتاه‌مدت و بلندمدت را پیشنهاد و تاکید کرد: در مرحله اول باید طرح‌هایی ارائه شود تا کشاورزان بتوانند روی پای خود بایستند.

وی گفت: باید فضایی فراهم شود تا بتوان با انجام طرح‌های ضربتی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال کار و همت مضاعف نامگذاری شده، تسهیلات لازم را برای ادامه کار در قالب فن‌آوری‌های جدید برای کشاورزان مهیا کرد.