دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان درباره واگذاری این شرکت به بخش خصوصی گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از سال ۱۳۸۷، شرکت پالایش نفت اصفهان مشمول این اصل قرار گرفته و تاکنون نزدیک به ۶۵ درصد از سهام این شرکت به فروش رسیده و ۳۵درصد سهام در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است. سیدمصطفی الهی در بازدید استاندار اصفهان از این پالایشگاه با اعلام این خبر، سهامداران عمده شرکت پالایش نفت اصفهان را شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت کارگزاری سهام عدالت، شرکت تعاونی مسکن وابسته به کارکنان وزارت بهداشت و درمان، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی نفت و عموم کارکنان پالایشگاه اصفهان بر شمرد. وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان با دو هدف ارتقای کمی و کیفی محصولات و رویکرد ویژه به اهداف زیست محیطی در این شرکت در حال اجرا است.

وی افزود: با اتمام این طرح که هزینه ای بالغ بر بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بردارد، محصولات تولیدی شرکت، به ویژه بنزین و گازوئیل از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود و به طور حتم سوختن آنها در وسایل نقلیه، آلودگی کمتری به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه این طرح، بهبود و بهینه‌سازی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: با انجام پروژه، نه تنها خوراک (نفت خام ورودی) پالایشگاه افزایش نمی یابد، بلکه با کاهش ۱۵هزار بشکه در روز، مقدار آن از ۳۷۵هزار به ۳۶۰هزار بشکه تقلیل خواهد داشت، ضمن اینکه تولید نفت کوره تقریبا به صفر رسیده و در مقابل تولیدات محصولات راهبردی مانند بنزین، گاز مایع، گازوئیل و نفت سفید و... با کیفیت عالی و مطابق با استاندارد «یورو ۲۰۰۵» به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. وی یاد آور شد: این شرکت در حال حاضر روزانه ۳۷۵هزار بشکه نفت در روز فرآورش و حدود۲۳ درصد محصولات نفتی کشور را تولید می‌کند.