دست دوستی طالبان به سمت جهان و همسایگان

 مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست طالبان روز گذشته با مولوی فضل محمد حقانی کاردار سفارت افغانستان در ایران و مولوی بدرالدین حقانی کاردار سفارت افغانستان در امارات به شکل جداگانه در قصر سپیدار دیدار کرد.

خبر مرتبط
گشوده شدن پنجره جدید روابط میان طالبان و قزاقستان

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور شد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدارها ضمن ستایش از کارکرد این ۲ دیپلمات حکومت سرپرست طالبان گفت که این حکومت در بخش‌های اقتصادی و سیاسی خواستار روابط مثبت با جهان و کشورهای همسایه است.

وی تاکید کرد که سفارتخانه‌های افغانستان در خارج از کشور در همکاری با کشورهای میزبان به حل مشکلات شهروندان افغانستانی در آن کشورها اولویت بدهند.

مولوی عبدالکبیر افزود که حکومت سرپرست طالبان خواهان روابط حسنه با تمام کشورها در فضایی با احترام متقابل است و سفارتخانه‌های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت‌های «خوب» در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، فعالیت‌های تجاری، ترانزیتی و تعاملات سیاسی موجود در افغانستان را به کشورهای میزبان و سرمایه‌گذاران آنان به درستی توضیح دهند.

مولوی فضل محمد حقانی کاردار سفارت افغانستان در ایران در دیدار با مولوی عبدالکبیر گفت روابط این کشور با ایران وضعیت خوبی دارد.

مولوی بدرالدین حقانی درباره فعالیت‌های سفارت افغانستان در امارات به معاون سیاسی ریاست الوزرا گزارش داد و گفت که تلاش‌ها و توزیع شناسنامه‌ و گذرنامه به افغانستانی‌های مقیم دوبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنان را حل کرده است.

مولوی بدرالدین حقانی افزود که با سرمایه‌گذاران امارات متحده عربی در تماس است و آنان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و آموزش عالی در افغانستان آمادگی نشان داده‌اند.

براساس این گزارش، سرپرست سفارت افغانستان در امارات همچنین درباره شماری از پیشنهادات سفارت افغانستان در ابوظبی با معاون سیاسی ریاست الوزرا تبادل نظر کرده است.

از طرفی، سرپرست سفارت حکومت سرپرست طالبان در امارت در دیدار با مولوی صدراعظم عثمانی مسوول زراعت و مالداری وزارت زراعت حکومت سرپرست طالبان گفت: دولت امارات و شماری از سرمایه‌گذاران کشورهای عربی در دیدارهای‌ خود نسبت به سرمایه‌گذاری در افغانستان اظهار آمادگی کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.