دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش ۴۲۲ درصدی ترانزیت در این بندر طی ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد. ابراهیم ایدنی گفت: در ۶ ماه نخست امسال با ورود و خروج ۷۲۷ فروند کشتی تجاری با ۸ درصد رشد، میزان ۱۲ میلیون و ۵۳۳ هزار تن انواع کالای تجاری در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد. وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۶۱۲ هزار و ۶۵۲ تن مازوت از مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) توسط ۴۱ فروند کشتی با ۱۹۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سایر کشورهای دنیا ارسال شد.

ایدنی با اشاره به رشد ۲۹ درصدی کشتی‌های نفتی گفت: در این مدت تعداد ۱۶۷ فروند کشتی نفتی به بندر امام‌خمینی وارد و خارج شدند و میزان ۵ میلیون و ۶۴۸ هزار تن انواع کالای نفتی را تخلیه و بارگیری کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به روند رو به رشد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر امام‌خمینی (ره) گفت: در ۶ ماه نخست امسال تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر امام‌خمینی (ره) با ۴۹ درصد رشد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته به ۷۳ هزار و ۷۵۸ (TEU )کانتینر رسید.

ایدنی در ادامه، عمده‌ترین کالاهای غیرنفتی تخلیه شده در مجتمع بندری امام خمینی را غلات، آهن‌آلات، مواد معدنی و روغن نام برد.وی عمده‌ترین کالاهای غیرنفتی بارگیری شده در بندرامام را مواد شیمیایی، مواد معدنی و کالاهای کانتینری عنوان کرد.