دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرکل گمرک‌های استان کرمانشاه گفت: حدود 54 درصد از کل صادرات ایران به کشور عراق از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی کرمانشاه خارج می‌شود.
علی سعدالدین افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع یک میلیارد و 938میلیون و 917 هزار و 977 دلار کالای غیر‌نفتی به کشور عراق صادرکرده است که یک میلیارد و 56 میلیون و 213 هزار و 901 دلار آن از طریق گمرک‌ها و بازارچه‌های مرزی کرمانشاه خارج شده است.
وی ادامه داد: این مقدار کالای صادراتی از گمرک‌های کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
سعدالدین یاد‌آور‌ شد: از کل کالاهای صادر شده از طریق گمرک‌های استان کرمانشاه تشریفات گمرکی و تشریفات خروج ۲۹۱میلیون و۹۱۴ هزارو ۷۳۴ دلار توسط گمرک‌ها و بازارچه‌های مرزی استان انجام شده است.
مدیرکل گمرک‌های استان کرمانشاه افزود: تشریفات خروج ۷۶۴ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۶۷دلار کالا نیز از طریق گمرک‌های استان انجام شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۵۷درصد و از حیث وزن ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.
وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرک‌ها را صنایع غذایی (رب گوجه، نوشابه،..) محصولات معدنی (سیمان، کاشی،..) مصنوعات پلاستیکی (ظروف آشپزخانه پلاستیکی، لوازم بهداشتی پلاستیکی،..) محصولات نباتی (گوجه، خیار، سیب‌زمینی،..) دام زنده- مصنوعات فلزی عنوان کرد.