دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک‌رفتار: مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: در چهار ماه گذشته بخشی از اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذارانی که پس از اتمام زمان تعهد شده قانونی معطل و بدون اقدام مانده بود پس گرفته شده و این اراضی در اختیار دیگر سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
مهندس محسن عرب باغی در دیدار با گروهی از مردم جلفا در مسجد امام زمان (عج) این شهر گفت: به همین منظور 50 مورد واگذاری صورت گرفته در طول سال‌های اخیر که متاسفانه اقدام به سرمایه‌گذاری نشده است لغو امتیاز شد و به سرمایه‌گذاران واقعی که توان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه را دارند واگذار می‌شود.
وی افزود: ایجاد شرکت‌های صنعتی و استقرار صنایع، نیازمند رعایت استانداردها و اصول مهمی است که عدم انجام کار کارشناسی در واگذاری اراضی صنعتی در شهرک‌های صنعتی و رعایت نکردن استقرار صنایع همگن در کنار یکدیگر عواقب شدیدی در پی دارد.
عرب باغی با اشاره به لزوم تامین نیروی متخصص برای نیاز صنایع در حال احداث در شهرک‌های صنعتی ارس گفت: علاوه بر دانشگاه‌های مستقر برای ارتقای سطح فنی و علمی و تربیت متخصصان بومی به زودی دو دانشگاه جدید در این ناحیه فعالیت خود را شروع می‌کنند.