دنیای‌اقتصاد- قزوین - مهرداد نوری: سفیر کشور چین در ایران گفت: با انعکاس توانمندی‌های صنعتی استان قزوین به سفارتخانه، تجار چینی از اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی در این استان استقبال می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق قزوین، یو خونگ یانگ در سفری یک روزه به استان قزوین در نشست تخصصی با رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: هدف از این سفر یک روزه آشنایی بیشتر با توانمندی‌های صنعتی و تولیدی این منطقه صنعتی است تا راهکارهای سرمایه‌گذاری در منطقه و تبادل تجاری بیشتر فراهم شود. وی افزود: داشتن اطلاعات لازم از ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی این استان برای تجار چینی فرصت مناسبی است تا بتوانند سرمایه‌های خود را به این استان بیاورند و در کارهای مهم و بزرگ مشارکت کنند.
سفیر کشور چین در ایران گفت: با انعکاس توانمندی‌های صنعتی استان قزوین به سفارتخانه، سرمایه‌گذاران چینی از اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی در این استان استقبال می‌کنند.
سفیر چین در ایران تصریح کرد: در پی سفرهای هیات‌های تجاری ایران و چین زمینه توسعه روابط بازرگانی بین دو کشور فراهم شده و ما هم مایل هستیم تا ارتباط بیشتری بین اتاق بازرگانی قزوین و چین برقرار شود که این کار به گسترش مناسبات کمک می‌کند.
وی افزود: فرصت بسیار خوبی برای تجار چینی فراهم شده تا در برخی پروژه‌های بزرگ درحال اجرا در استان به‌ویژه در بخش راه و کارهای عمرانی مشارکت کنند که امیدواریم بستر لازم برای این کار با نشست‌های تخصصی بین تجار قزوین و چین فراهم شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز گفت: سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند در تولید انرژی با آینه‌های مقعر خورشیدی، سرنگ‌های پزشکی، سیلندرهای تحت فشار در استان قزوین مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.
کشاورز مقدم اظهار کرد: اجرای طرح‌های مشارکتی و ترکیبی با حضور تجار چینی و قزوینی می‌تواند برخی کارها را تسریع کند. وی افزود: برخی پروژه‌های ملی در استان در حال اجرا است که برخی دولتی و بخشی خصوصی و عمومی است که شبکه راه آهن قزوین به رشت قرار است با فاینانس شرکت چینی تسریع شود که در متروی هشتگرد به قزوین هم در صورت اجرایی شدن سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند پیشنهاد مشارکت دهند. مقدم بیان کرد: طرح راه آهن قزوین به قم و جاده کلاچای به قزوین هم از دیگر طرح‌های بزرگی است که به مشارکت خارجی‌ها نیاز دارد که اگر چینی‌ها استقبال کنند می‌توانند پیشنهادهای خود را به مسوولان ارائه دهند تا بررسی شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در منطقه گردشگری آبگرم یک مجموعه بزرگ گردشگری تعریف شده است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تمایل سرمایه‌گذاران چینی این هزینه‌ها در دو سال قابل بازگشت است و ما پیشنهاد می‌کنیم تجار چینی در این طرح مشارکت کنند.