دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: مهم‌ترین اولویت کاری ما در استان رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است و به این منظور توجه به ایده‌های فکری جوانان برای توسعه بخش‌های مختلف و کمک به تولید الزامی است.
مهندس ابراهیم رضایی بابادی در جلسه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که با حضور معاونان استانداری و مسوولان جهاد دانشگاهی استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، بر به‌کارگیری تمامی تمهیدات لازم به‌خصوص حمایت از ایده‌های فکری جوانان به منظور تجاری‌سازی و کمک به افزایش تولید تاکید کرد. وی در این جلسه با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های کاری و وظایف مدیران ایجاد اشتغال جوانان استان است، تصریح کرد: تمام فکر و ذهن مسوولان باید برای اشتغالزایی و حل مشکلات بیکاری باشد و در این زمینه باید تمامی عوامل موثر و همچنین توجه به کارآفرینی و ایده‌های جوانان به‌کار گرفته شوند. استاندار کرمانشاه همچنین خواستار ترویج فرهنگ کار، تلاش و فعالیت در استان شد و گفت: باید بسترهای لازم در استان به‌منظور سوق دادن و گرایش جوانان به سمت خلاقیت و کار فراهم شود و با جدیت از فکرهای خلاق، مبتکر و ایده پرداز که زمینه مناسبی برای اشتغالزایی است، حمایت و پشتیبانی شود. مهندس رضایی بابادی توجه به شرکت‌های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از جهاد دانشگاهی استان می‌خواهیم که برنامه‌های خود را در راستای تقویت و گسترش شرکت‌های دانش بنیان که با فکر و خلاقیت جوانان ایجاد می‌شوند، متمرکز کند و دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت حامی و پشتیبان این برنامه‌ها و طرح‌ها باشند و بدون شک حرکت در این مسیر و انجام فعالیت‌های پژوهشی در استان گسترش خواهد یافت. مهندس رضایی بابادی گفت: خوشبختانه ظرفیت مناسبی در جهاد دانشگاهی استان برای حمایت از فکرهای مبتکر و شرکت‌های دانش بنیان و تبدیل ایده‌ها به تجاری‌سازی وجود دارد و ما از این اقدامات و کارها در جهاد دانشگاهی با جدیت حمایت خواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در استان باید یک کار جهشی جهت توسعه و پیشرفت صورت گیرد و همه با جدیت و تلاش باید منویات مقام معظم رهبری در استان را اجرایی کنند.
مهندس رضایی بابادی از معاونان استانداری خواست با تشکیل جلسات تخصصی و راهبردی، فضای توجه به ایده و خلاقیت و تجاری‌سازی ایده‌ها را گسترش دهند.
وی در پایان گفت: همه باید با همکاری و هماهنگی کامل در جهت ایجاد اشتغال جوانان استان حرکت کنیم و از اقدامات مناسبی که در حل مشکل بیکاری مانند گسترش و توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان موثر است، حمایت کنیم، زیرا با حل مشکل بیکاری بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز حل خواهد شد.
در این جلسه دکتر بهروز بادکو، رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز استراتژی این دانشگاه را در توسعه شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در حوزه‌های صنایع غذایی، معدن، نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان، مخابرات، گردشگری و تجارت عنوان کرد.