گسترش مناسبات تجاری با قطر

دنیای اقتصاد، بوشهر،اکبراقبال مجرد: استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری جایگاه مهمی در کشور و حوزه خلیج ‌فارس دارد. مصطفی سالاری در مراسم استقبال از هیات اقتصادی تجاری کشور قطر به بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری است که با شناسایی این ظرفیت‌ها راه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورقطر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر فراوان است، تصریح کرد: مراوده بازرگانان بوشهری و قطری از مدت‌ها قبل برقرار بوده که در این سفر راهکارهای لازم برای توسعه این مراوده ارائه

می‌شود.

استاندار بوشهرگفت: استان بوشهر می‌تواند نیازهای کشور قطر را در بخش‌های گوناگون تامین کند که در این سفر این مهم بررسی و راهکارهای لازم عرضه می‌شود.

سالاری با بیان اینکه در سفر هیات قطری به استان خوش‌بین هستیم که روابط اقتصادی توسعه یابد اضافه کرد: فرصت‌های اقتصادی و تجاری در بوشهر این مهم را برای سرمایه‌گذاران قطری فراهم آورده است که از ظرفیت‌های موجود استان بهره ببرند. استاندار بوشهر با اشاره به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر برگزار می‌شود، افزود: استان بوشهر برای تامین مایحتاج این کشوردر برگزاری جام‌جهانی در ابعاد گوناگون اقتصادی، کشاورزی و معدنی همکاری لازم با قطر به عمل می‌آورد.

بوشهر مناسب برای همکاری اقتصادی

معاون وزیر امور خارجه قطر نیز گفت: بندر بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری آینده خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور قطر فراهم کرده است.

محمد بن عبدالله الرمیحی در پایان سفر هیات اقتصادی تجاری قطر به بوشهر با بیان اینکه هدف این سفر توسعه اقتصادی میان بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و قطر است، اظهار کرد: در این سفر بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بوشهر آشنا شدیم.

وی با بیان اینکه مبادلات بازرگانی میان دو کشور ایران و قطر وجود داشته تصریح کرد: هدف این سفر گسترش پیوندها و بهره‌مندی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور است.

معاون وزیر امور خارجه قطر افزود: تلاش می‌شود از تولیدات ایران در قطر استفاده شود و زمینه صادرات تولیدات قطر نیز به ایران فراهم شود. الرمیحی با اشاره به قابلیت‌های بندر بوشهر گفت: بندر بوشهر بسیار زیبا است و آب و هوای این شهر با قطر بسیار نزدیک است.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت‌های فراوانی به بوشهر اعطا کرده است، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه ظرفیت‌های بندری بوشهر سبب می‌شود آینده خوبی برای همکاری‌های اقتصادی با قطر فراهم شود.

معاون وزیر امور خارجه کشور قطر با قدردانی از پذیرایی و استقبال استاندار و مسوولان استان بوشهر اظهار امیدواری کرد درآینده نزدیک شاهد گسترش روابط تجاری و اقتصادی بوشهر و قطر باشیم.