دنیای‌اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: آمادگی داریم برای هتل‌سازان امتیازهایی در نظر بگیریم تا نسبت به بهره‌برداری از هتل اقدام کنند. نادر محمدزاده در هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: تعداد مجوزهای صادر شده برای احداث هتل در استان قزوین زیاد است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۱۵ مورد مجوز احداث هتل فقط در شهر قزوین صادر شده است.

وی افزود: علل مختلفی موجب شده که این طرح‌ها به نتیجه نرسد که یکی از مهمترین آنها این است که سرمایه‌گذار از ابتدای امر به دنبال احداث هتل نبود بلکه می‌خواست از این فرصت برای راه‌اندازی سالن غذاخوری استفاده

کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: برای جلوگیری از این معضل سعی کردیم به‌ گونه‌ای به سرمایه‌گذاران بخش هتل مجوز بدهیم که نتوانند قبل از بهره‌برداری از هتل نسبت به راه‌اندازی سالن غذاخوری اقدام کنند.

محمدزاده ادامه داد: علت دیگر این بوده که بیش از آنچه معمول است به تسهیلات گردشگری دل بسته بودند و چون این تسهیلات به آنان پرداخت نشده از ادامه اجرای پروژه هتل خودداری کرده‌اند.

وی عنوان کرد: شرکت توسعه سرمایه‌گذاری استان در کنار احداث هتل به دنبال ساخت منازل مسکونی لوکس رفته است و این در حالی است که فقدان منازل مسکونی لوکس مشکل استان نیست بلکه استان به هتل مجهز نیاز بیشتری دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: این اداره‌کل آمادگی خود را برای همکاری به‌منظور راه‌اندازی یک تا دو مورد از هتل‌های در حال احداث اعلام می‌کند تا با اجرایی شدن این طرح حداقل‌های مورد نیاز در بخش هتل استان برطرف شود.

محمدزاده یادآور شد: با توجه به اینکه تامین هتل مجهز در استان یکی از ضروریات است امیدواریم سرمایه‌گذاران به این موضوع توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین آمادگی داریم امتیازات دیگری نیز به هتل‌سازان بدهیم تا نسبت به بهره‌برداری از هتل اقدام کنند.