دنیای‌اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به برگزاری دو آزمون استخدامی در سال ۹۱ در استان و جذب هزار و ۴۵۳ نفر در سیستم‌های اداری گفت: با مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده، استخدام این افراد بهمن‌ماه امسال به نتیجه خواهد رسید. حسین فیروزی افزود: در این دو آزمون که ۲۷ خرداد و ۱۵ بهمن سال ۹۱ برگزار شد حدود ۱۶ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان استان برای جذب در ۲۷ دستگاه دولتی شرکت کردند.

وی گفت: براساس شرایط اعلام شده قرار شد که از این میان و پس از طی مراحلی از جمله آزمون تخصصی، گزینش و مصاحبه، هزار و ۴۵۳ نفر جذب اداره‌های دولتی شده و در پست‌های مختلف مشغول خدمت شوند.

وی افزود: مدیران سابق استان، این آزمون‌ها را بدون طی مراحل قانونی، دریافت مجوز از دفتر معاونت راهبردی رئیس‌جمهور و تامین اعتبار برگزار کردند و با پیگیری‌هایی که انجام شد هیچ نامه‌ای مبنی بر موافقت با استخدام این افراد در استان در دفتر راهبردی رئیس جمهور وجود نداشته است.

فیروزی گفت: با توجه به اینکه این حرکت در دولت قبلی انجام شده از این رو ما هیچ مسوولیتی در قبال آن نداشتیم اما استاندار کردستان در همان اوایل حضور در استان، پیگیری این آزمون‌ها را مورد تاکید قرار داد و به این منظور مکاتبات زیادی با معاونت راهبردی رئیس جمهوری انجام شد.

وی ضعف بخش خصوصی استان و نیاز فارغ التحصیلان به شغل و همچنین کمبود نیروی انسانی در برخی از اداره‌های استان را علل اصلی پیگیری این قضیه توسط استاندار عنوان کرد و افزود: با مکاتبات انجام شده در این راستا، استاندار کردستان قول عملی کردن استخدام این تعداد نیرو در استان را از دکتر نوبخت گرفت.

وی اظهار کرد: بر این اساس اسامی قبول شدگان نهایی ظرف سه هفته آینده به دفتر معاونت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام و اواخر بهمن سال‌جاری این افراد وارد سیستم اداری استان شده و با تامین اعتبار سال آینده این افراد به استخدام در خواهند آمد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کردستان با بیان اینکه برای استخدام این هزار و ۴۵۳ نفر بدون شک جامعه ایثارگری در اولویت قرار دارند، اظهار امیدواری کرد که دکتر نوبخت به وعده‌ای که به این منظور داده عمل کرده و این مساله به نتیجه برسد.