دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیر پروژه حفاری میدان مشترک یاران جنوبی پیش‌بینی کرد در سال آینده حفاری ۲۲ حلقه چاه تحت تعهد شرکت ملی حفاری ایران در این میدان به اتمام برسد. نصرالله عباسی گفت: به‌منظور شتاب‌بخشی به سرعت حفاری در میدان یاران جنوبی، افزوده شدن یک دستگاه جدید حفاری سنگین به ناوگان عملیات حفاری برنامه‌ریزی شده که به‌زودی این مهم محقق می‌شود. وی با اشاره به واگذاری حفاری ٢٢ حلقه چاه در میدان یاران جنوبی از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در این میدان به صورت کلید در دست با ارائه همه خدمات جانبی (EPDS) انجام می‌شود.

به گفته عباسی، از میان ۲۲ حلقه چاه در میدان نفتی یاران جنوبی، ۲ حلقه چاه، ارزیابی و ۲۰ حلقه، توسعه‌ای است که هم اکنون حفاری نخستین چاه ارزیابی به اتمام رسیده و آزمایش‌های لازم به‌منظور کسب اطلاعات مخزنی روی چاه انجام شده است.

وی با اشاره به کسب نتایج مطلوب آزمایش‌های انجام شده روی چاه ارزیابی، گفت: بخشی از آزمایش‌های انجام شده جزو برنامه عملیاتی بوده و انجام بخشی هم تابع نتایج رضایت‌بخش حاصل از آزمایش‌های اولیه و تصمیم کارفرما بوده است. وی افزود: هم اکنون چهار دستگاه حفاری ۲۸، ۵۴، ۶۰ و ۹۲ فتح در میدان نفتی یاران جنوبی مستقر هستند که از میان آنها دستگاه‌های ۵۴، ۹۲ و ۶۰ در عمق بیش از ۳۲۰۰ متری مشغول انجام عملیات حفاری هستند. عباسی عمق تقریبی حفاری در میدان نفتی یاران جنوبی را حدود ۳۶۰۰ متر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در مجموع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر حفاری با استفاده از توان عملیاتی ناوگان ملی حفاری انجام شده است.