دنیای اقتصاد، بندرعباس: نمایندگان دفتر همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ایران، به‌منظور مطالعات زیست‌محیطی، از شرکت پالایش نفت بندرعباس دیدن کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، جایکا یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین دیگر کشورها کمک می‌کند. براساس این گزارش، نمایندگان دفتر هماهنگی‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با حضور در پالایشگاه بندرعباس از واحدهای عملیاتی، واحد بازیافت، مخازن و طرح‌های فضای سبز و محیط‌زیست دیدن کردند و در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با طرح‌های زیست‌محیطی و فرآیند‌های تولیدی پالایشگاه آشنا شدند. مهندس نامور، مدیرعامل پالایشگاه با اشاره به طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس گفت: تولید محصول با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ و صیانت از محیط‌زیست از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است. وی همچنین با تشریح طرح مبتکرانه افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت و اجرای آن بدون سرمایه‌گذاری، افزود: بهینه‌سازی مصرف انرژی، حفاظت و صیانت از محیط‌زیست، بهینه‌سازی عملیات پالایشی و بهبود عملکرد اقتصادی بخشی از دستاوردهای اجرای این طرح است.

خانم کاگه کاوا از نمایندگان جایکا و نماینده وزارت محیط‌زیست ژاپن نیز در این نشست گفت: برنامه‌ها و کنترل‌های زیست محیطی در پالایشگاه بندرعباس قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برگزاری سمینار فنی در رابطه با آلودگی‌ آب در آینده‌ای نزدیک در ایران افزود: حضور شرکت پالایش نفت بندرعباس در این سمینار با توجه به اجرای برنامه‌های زیست محیطی و دریافت تقدیرنامه و گواهینامه‌های متعدد و به‌منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات در این زمینه می‌تواند بسیار سودمند باشد.