دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین برای توسعه روابط تجاری با سرمایه‌گذاران اتریشی اعلام آمادگی کرد. علیرضا کشاورز قاسمی در دیدار با گابریله بوئن معاون سفیر و کاردار موقت سفارت اتریش در ایران و گئورگ وابن گارتنر مستشار بازرگانی سفارت اتریش در ایران که در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: استان قزوین با داشتن ۱۲ درصد آثار تاریخی کشور ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اکوتوریسم دارد که در این زمینه آماده پذیرش سرمایه‌گذار از این کشور هستیم.

وی تصریح کرد: این استان از نظر گردشگری بسیار ارزان است و می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان اتریشی قرار گیرد از این‌رو انتظار داریم زمینه حضور بیشتر آژانس‌های مسافرتی برای اعزام علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر و آثار تاریخی از کشور اتریش به ایران و قزوین فراهم شود.

این فعال اقتصادی برای توسعه روابط تجاری با سرمایه‌گذاران اتریشی اعلام آمادگی کرد.

مرتضی روزبه، استاندار قزوین نیز گفت: اتریش در محیط‌زیست و گردشگری ظرفیت و سوابق بسیار خوبی دارد که ما نیز آمادگی داریم از این تجربه در استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با ارتباط هیاتی از دانشگاه‌های قزوین و اتریش، برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز همایش‌های مشترک می‌توان زمینه تبادل علمی را فراهم کرد. استاندار قزوین در ادامه به قابلیت‌های صنعتی استان اشاره و اظهار کرد: در حوزه صنعت از ظرفیت‌های خوبی برخورداریم که می‌توانیم نمایشگاه‌های مشترک صنعتی را در قزوین و اتریش برای معرفی توانمندی‌های طرفین برگزار کنیم. روزبه تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگ و هنر، محیط‌زیست، صنعت و آموزش هم می‌توانیم ارتباط خوبی با کشور اتریش داشته باشیم و زمینه این نوع همکاری‌ها نیز در قزوین به‌خوبی فراهم است.

وی پیشنهاد کرد: دو هیات از اتریش و قزوین برای پیگیری مصوبات و نتایج جلسات و اجرایی شدن آن تشکیل شده و برای توسعه روابط اقدام کنند.