دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برای ساماندهی و بهبود شبکه فاضلاب و اجرا و تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب و شرق اهواز ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. احمد سیاحی با اشاره به قدمت شبکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز اظهار کرد: بیشتر لوله‌های این شبکه بتنی است و مرتب تاج لوله‌ها دچار خوردگی می‌شود. وی اضافه کرد: به‌دلیل پایین بودن سطح منهول‌ها از سطح آسفالت، فاضلاب در آسفالت نشت پیدا می‌کند و از مقاطع مختلف وارد رودخانه کارون می‌شود. سیاحی گفت: اگر چه از محل درآمدهای عمومی و وام بانک جهانی اقداماتی در مناطقی که شبکه فاضلاب بیشترین صدمات را داشته انجام شده و خطوط اصلی به غیر از مناطقی که باید رینگ کامل می‌شد، اجرا شده اما احداث نشدن تصفیه‌خانه‌ فاضلاب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: با وضعیت فعلی اعتبارات امکان تامین منابع مالی موردنیاز شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اهواز وجود ندارد و به دنبال جذب منابعی همچون بانک جهانی هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تصفیه‌خانه شرق اهواز اظهار کرد: مشکل این تصفیه‌خانه تامین نشدن قسمت عمده تجهیزات موردنیاز است که در سفر هیات دولت مطرح و قرار شد ۱۰۰ میلیارد ریال و ۱۰میلیون یورو برای این کار اختصاص داده شود اما تنها ۲۰میلیارد ریال از این مجموع پرداخت شده است.

سیاحی افزود: در سفر وزیر نیرو به خوزستان نیز مقرر شد از محل توانیر اعتباری به سازمان آب و برق خوزستان اختصاص یابد تا با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب نسبت به تامین تجهیزات موردنیاز تصفیه‌خانه اقدام شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه بیشتر مشکلات ناشی از ورود فاضلاب در منطقه شرق اهواز به رودخانه کارون از بین خواهد رفت. وی افزود: در احداث تصفیه‌خانه غرب اهواز هم نسبت به تامین فاینانس اقدام شد اما توفیق اساسی نداشتیم که در این زمینه از ظرفیت وزارت کشور و معاونت عمرانی استفاده می‌کنیم.