دنیای اقتصاد، ارومیه: نماینده ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس گفت: گرجستان علاقه‌مند انتقال آب از این کشور به دریاچه ارومیه است.

محمد علی‌پور افزود: با توجه به اینکه رودخانه «زاب» از پیرانشهر سرچشمه گرفته و به سمت عراق می‌رود، قرار بر این است که تونل آبی در این مسیر ساخته شده و آب از این منطقه به دریاچه ارومیه هدایت شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رودخانه «زاب» نیز از پیرانشهر سرچشمه گرفته و به سمت عراق می‌رود، قرار بر این است که تونل آبی احداث شده و آب از این منطقه به دریاچه ارومیه هدایت شود.

علی‌پور با اشاره به اظهارات استاندار آذربایجان‌غربی درباره طرح امکان‌سنجی انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار کرد: استاندار برای تامین آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه، خواستار امکان‌سنجی انتقال آب از وان ترکیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از راه‌های سهل‌الوصول برای احیای دریاچه ارومیه بهره برد، اعلام کرد: به این منظور انتقال آب از کشورهای همجوار نیز پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه رودهایی از کوه‌های آرارات ترکیه به این سمت هدایت می‌شود، طرح انتقال آب از این کشور به دریاچه، مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی افزود: باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود؛ چرا که وضعیت آن بسیار بحرانی است.