-در۲۷ آگوست ۱۹۳۴، معلمان شیکاگو سرانجام دستمزد خود را پس از مدتی طولانی دریافت کردند، ۱۸‌هزار معلم تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفتند، چون شیکاگو پولی برای پرداخت به آنها نداشت و بیشتر آنها بیش از ‌هزار دلار دریافت می‌کردند. بسیاری از آنها مدت‌ها پیش از آنکه بانک برای نقد کردن چک‌هایشان باز شود، جلوی آن صف کشیدند و انتظار می‌رفت تاجران محلی بتوانند حواله‌های معوق طولانی‌مدت خود را پرداخت کنند که کمکی به شکوفایی اقتصاد محلی می‌شد.

- در۲۷ آگوست ۱۹۵۵، کتاب رکوردهای جهانی گینس که توسط دو دانشجوی دوقلو نوریس و راس مک‌ویرتر گردآوری شده بود، برای نخستین بار منتشر شد و به موفقیت آنی دست یافت. صاحب امتیاز کتاب در اصل گینس بروری بود و هم اکنون در دست گروه جیم پاتیسون، همان شرکت ریپلی اینترتینمنت است. کتاب رکوردهای جهانی گینس رکورد با حق کپی بیشترین فروش را در جهان دارد.

- در ۲۷ آگوست ۱۹۸۹، روپرت مردوک (Rupert Murdoch)، صاحب امتیاز شبکه تلویزیونی فاکس در آمریکا، اسکای تی وی را راه‌اندازی کرد که با حق اشتراک از طریق دیش‌های ماهواره در انگلیس دریافت می‌شد.

- در ۲۷ آگوست ۱۹۹۰، رییس سابق گینس، ارنست ساندرز و سه همدست او جرالد رانسون، سر جک لیونز و آنتونی پارنس، به اتهام تبانی برای بالا بردن مصنوعی قیمت سهام گینس محکوم شدند.

- در ۲۷ آگوست ۱۹۳۰، جان دیلی، رهبر اتحادیه تجاری انگلیس متولد شد.

- در ۲۷ آگوست ۱۹۱۵، والتر دابلیو هلر، اقتصاددان، متولد شد.

والتر هلر، ۸۷-۱۹۱۵، اقتصاددان آمریکایی، پیش از پیوستن به دانشگاه مینسوتا در سال ۱۹۴۶ به عنوان پروفسور علم اقتصاد، برای خزانه داری آمریکا کار می‌کرد. پس از ارائه خدمات به سازمان ملل به عنوان یک مشاور(۶۰-۱۹۵۲)، و به ایالت مینسوتا (۶۰-۱۹۵۵)، رییس شورای مشاورین اقتصادی (۶۴-۱۹۶۱) تحت نظارت پرزیدنت جان کندی شد. او شورا را در سال ۱۹۶۴ ترک کرد، اما خدمت خود به عنوان یک مشاور به پرزیدنت لیندون جانسون را تا سال ۱۹۶۹ ادامه داد. هلر از خرجی کسر درآمد برای رشد اقتصادی و سهیم شدن درآمد فدرال با ایالت‌ها دفاع کرد. تمرکز او بر روی مالیات‌بندی محلی و ایالتی بود و از نخستین اقتصاددانانی بود که تشخیص داد کسری مالیات و اولویت‌های مالیات منجر به مالیات درآمد کوچک‌تر و بنابراین نیازبه نرخ مالیاتی حاشیه‌ای بالاتری با میزان درآمد خاص فرضی می‌شود. هلر در سال ۱۹۶۷، پروفسور رگنت در دانشگاه می‌نسوتا شد. وی در سال ۱۹۸۶ بازنشسته شد. نوشته‌های او شامل «سیاست پولی در مقابل مالی» (۱۹۶۹؛ با میلتون فردمن) و «اقتصاد» (۱۹۷۶) می‌شود.

- در ۲۷ آگوست ۱۸۷۷، چارلز استوآرت رولز، تولیدکننده اتومبیل انگلیسی، شرکت رولز رویس متولد شد.