زمان سنج - ۱۸ شهریور ۹۳

گروه تاریخ و اقتصاد: تانک تایگر در سال ۱۹۴۱ توسط شرکت Henschel & Son برای ارتش آلمان نازی طراحی و تولید شد. زره تایگر در بخش بدنه به ۸۰ میلیمتر و در برجک و قسمت جلو به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیمتر می رسید با توان مقاومتی ۲۵ درجه‌ گرمایی. تایگر ابتدا به یک توپ ۸۸ میلیمتری ضد تانک با ۹۲ گلوله مجهز بود که بعد ها با توپ های ۱۲۲ میلیمتری تعویض شد. در تابستان ۱۹۴۲ یک تایگر به دست روس‌ها افتاد که منجر به اصلاح بسیاری از تانک‌های روسی بر اساس تایگر شد.

در ۷ جولای ۱۹۴۳ یک تانک تایگر از گردان سیزدهم پانزر مستقر در پالتون با یک گروه ۵۰ تایی T-۳۴ شوروی در جنوب Kursk درگیر شد. نتیجه درگیری شگفت انگیز بود. تانک مذکور پس از انهدام ۲۲ دستگاه تانک، بدون هیچ آسیبی به پایگاه خود بازگشت. البته این تانک را سروان «مایکل ویتمن» هدایت می کرد . او در طول جنگ ۱۳۸ تانک، ۱۳۲ توپ ضد تانک و چندین خودروی جنگی متفقین را نابود کرد! این تانک در نبرد مشهور نرماندی نقش مخربی داشت. در نرماندی در تنها ۶ هفته ۲۲۷ تانک متفقین هدف تایگر قرار گرفت و نابود شد. تنها در ۲۳ ژوئن ۱۹۴۴،بیش از ۱۰۹ تانک شرمن شکار تایگر شد. درحالی که تنها ۱۷ تانک تایگر از دست رفت. در ۱۴ آگوست ۱۹۴۴ یک دستگاه تایگر توانست ۱۵ تانک شرمن به همراه یک تانک انگلیسی را منهدم کند.

اگر چه کمتر از ۴۰۰۰ تایگر تولید شد که بیشتر آنها تا پایان جنگ نابود شدند اما رقم خیره کننده ۹۸۵۰ شکار تانک در عوض از دست دادن ۱۷۰۰ تانک را به‌ دست آوردند. وزن این تانک ۵۴ تن و سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت بود.