گروه تاریخ و اقتصاد - شرکت ماشین تحریر یوست (Yost Writing Machine Company) کار تولید محصولات خود را از اواسط آوریل سال 1871 در نیویورک آغاز کرد. این شرکت در نوع خود سومین شرکت بزرگ تولیدکننده ماشین تحریر در آن روزگار بود. این شرکت تا سال 1908 قریب 20 ماشین تحریر طراحی و تولید کرد و در آمریکا و اروپا بازار خوبی داشت.
اولین ماشین تایپ جهان توسط هنری میل در سال ۱۷۱۴ ابداع شد که نمونه‌ای از آن به جای نمانده و تمامی طرح‌های این ماشین ابتدایی نیز مفقود شده‌است. در سال ۱۸۲۹ ویلیام بارت ماشین چاپی را با نام تایپوگراف ارائه کرد که با موفقیت مواجه نشد. سرانجام کریستوفر لتم شولز به همراه دو تن از همکارانش به نام‌های کارلوس گلیدن و ساموئل سول ماشین تایپ خود را در سال ۱۸۶۷ تکمیل کردند و پس از دریافت امتیاز، شولز پروانه تولید ابداع خود را در ایالات‌متحده آمریکا به ثبت رساند و اولین ماشین تایپ تجاری با نام رمینگتون مدل۱ در سال ۱۸۷۳ وارد بازار شد.
ایده تولید این ماشین بر اساس اصول ماشین چاپ متحرک گوتنبرگ، طراحی شد. در این شیوه از چاپ، جوهر با استفاده از فشار روی کلیشه به کاغذ منتقل می‌شد و شولز نیز با الهام از این شیوه ماشین تایپ خود را بر مبانی ضربه زدن کلیدهای ماشین روی نواری سیاه رنگ و جوهری ابداع کرد. توماس ادیسون نیز در ابداع ماشین تایپ نقش داشته‌است. وی در سال ۱۸۷۲ ماشین تایپ الکتریکی را ابداع کرد که تا سال ۱۹۵۰ هیچ استفاده‌ای از آن نشده و این ابداع تقریبا ناشناخته باقی‌ماند.مارک تواین نخستین نویسنده‌ای بود که با مدل‌های اولیه ماشین تحریر شرکت رمینگتون، کتاب زندگی روی می‌سی‌سی‌پی را نوشت و به ناشرش تحویل داد.
رمینگتون از سال ۱۸۷۴ به دلیل افت تقاضا برای اسلحه بعد از پایان جنگ داخلی در آمریکا به تولید ماشین تحریر روی آورد. چینش کلیدهایش معیار شد، به گونه‌ای که صفحه‌کلید کامپیوترهای کنونی هم تقریبا مشابه آن است. در این صفحه کلید دقت شده حروفی که بیشتر استفاده می‌شوند در کنار هم قرار نگیرند.
معروف‌ شدن رمان مارک تواین به تبلیغی برای ماشین تحریر رمینگتون بدل شد، در حالی که خود تواین نمی‌خواست که استفاده‌ از ماشین تحریر در نوشتن «زندگی روی می‌سی‌سی‌پی» زیاد علنی شود!