شگرد جدید برای افزایش قیمت شوینده‌

در این راستا اگر تشخیص داده شود این افزایش قیمت معقول است در ستاد تنظیم‌بازار مصوب و اجرایی خواهد شد؛ اما هیچ افزایش قیمتی بدون تایید سازمان حمایت و مصوبه ستاد تنظیم‌بازار، قابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجرا نیست و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور حتم با آن برخورد می‌شود.

 اخبار منتشرشده درخصوص موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد شوینده نیز نادرست بوده و هنوز تصمیمی در این‌خصوص گرفته نشده و افزایش قیمت‌ها تخلف صنفی است. انتشار اخبارهای نادرست و التهابات بازار در نهایت باعث شد تا وزیر صنعت در این‌خصوص اعلام کند: «انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت برخی کالا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد. باید تولیدکنندگان قیمت‌ها را به قبل برگردانند.‌»

اما بلافاصله بعد از اینکه این ممنوعیت افزایش قیمت مطرح شد، ظاهرا کارخانه‌های تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی دست به تغییر استراتژی زده و سعی کردند به شکل دیگری این ممانعت را دور بزنند.

خبر‌گزاری تسنیم در این‌خصوص نوشت: در حال‌حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم‌بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحدهای تولیدی به کم‌فروشی روی آورده‌اند تا از این طریق بتوانند به نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد کمبود عرضه و کم‌فروشی محصولات شوینده در بازار به‌وجود آمده و همین امر باعث نارضایتی مصرف‌کنندگان شده است. به‌نظر می‌رسد برای جلوگیری از این‌گونه اقدامات باید واحد‌های نظارتی ورود پیدا کرده و با این‌گونه اقدامات خودسرانه تولیدکنندگان برخورد لازم صورت گیرد.  در حال‌حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم‌بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده، گویا واحدهای تولیدی به کم‌فروشی روی آورده‌اند تا از این طریق بتوانند به نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.