مروری بر سامسونگ گلکسی S8 پلاس

دنیای اقتصاد: کمپانی سامسونگ در یکی، دو سال اخیر به علت ماجرای آتش‌گرفتن نوت ۷ دوران سختی را از سر گذرانده است. این کمپانی با این حال تمام تلاشش را می‌کند تا سهم خود را در بازار تلفن همراه بیش از پیش کند و در این راه تا حد زیادی موفق هم بوده است. سامسونگ امسال از دو گوشی هوشمند با عنوان‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرده که هردو به نوبه خود جالب توجه هستند. در ادامه مروری می‌کنیم به برخی ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس.

این تلفن هوشمند از دوربین دوگانه بهره می‌برد که هر دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستند و از فوکوس Dual Pixel به همراه لنزی با f/ ۱.۷ پشتیبانی می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین قابلیت کنترل با یک دست است. کاربر این تلفن هوشمند می‌تواند با سوایپ‌های متفاوت روی نمایشگر کارهای گوناگونی روی دوربین مانند زوم‌کردن، دسترسی به فیلترها و منوی حالت‌های عکسبرداری انجام دهد. پردازش تصویر مولتی فریم یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که باید در این دوربین به آن اشاره کرد. همچنین با استفاده از حالت Pro در این دوربین می‌توان به امکانات متفاوتی از قبیل ISO، سرعت شاتر، مقدار نوردهی و فوکوس دستی دسترسی داشت و حرفه‌ای‌تر عکاسی کرد. ویدئوی ۴K به میزان ۳۰ فریم بر ثانیه نیز از قابلیت‌های این دوربین است. دوربین سلفی گلکسی اس ۸ پلاس نیز ۸ مگاپیکسل به همراه دیافراگم F۱.۷ است. دوربین دوم این گوشی هم از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌گیرد. حذف برآمدگی دوربین در پشت دستگاه و همچنین حذف دکمه فیزیکی هوم و اضافه‌شدن حسگر اثر انگشت به پشت دستگاه از ویژگی‌هایی است که به این تلفن هوشمند افزوده شده است.

مهم‌ترین نکته در این میان البته استفاده سامسونگ از نسبت تصویر ۱۸/ ۵ به ۹ است. این گوشی ۲/ ۶ اینچی است ولی وقتی آن را در دست می‌گیرید ابعاد خود گوشی کوچک‌تر از آن است که انتظار دارید. در واقع سامسونگ نهایت استفاده را از صفحه نمایش کرده است. فریم گوشی نیز بسیار مستحکم است و تا حد زیادی خیالتان می‌تواند از آسیب هنگام ضربه راحت باشد. همچنین لازم نیست نگران خیس‌شدن گوشی باشید چراکه اس ۸ پلاس استاندارد IP۶۸ دارد و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. سامسونگ برای ورود به آخرین پرچمدارش سه راه را در نظر گرفته که شامل حسگر اثر انگشت، حسگر تشخیص چهره و حسگر عنبیه‌ است. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص در این سری از گوشی‌های سامسونگ حضور دستیار هوشمند بیکسبی است. این دستیار، صدای شما را متوجه می‌شود و به درخواست‌های شما پاسخ می‌دهد. مهمترین نکته در این میان این است که بیکسبی مبتنی بر هوش مصنوعی است و به مرور با رفتارهای صاحبش آشنا می‌شود و عملکردهایش را بهبود می‌دهد. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری، درگاه حافظه USB نوعC، جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون، حافظه رم ۴ گیگابایتی، پردازنده کوآلکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ برخی از ویژگی‌های پرچمدار سامسونگ است.