آی‌تی‌ایران: ال‌جی V۳۰ قرار است ۳۱ آگوست امسال و در کنفرانس خبری ال‌جی در برلین رونمایی شود. این خبر یعنی اسمارت‌فون V۳۰ در مقایسه با V۲۰ و V۱۰ که سال‌های گذشته رونمایی شدند، کمی زودتر معرفی خواهد شد. اما گزارش‌های جدید حاکی از این است که تاریخ عرضه این محصول در کره‌جنوبی از ۱۵ سپتامبر و در دیگر نقاط دنیا از ۲۸ سپتامبر آغاز خواهد شد. ال‌جی معمولا فروش اسمارت‌فون‌ها را ابتدا در کره‌جنوبی آغاز کرده و سپس در بازار سراسر دنیا عرضه می‌کند. این سیاست ال‌جی در چند سال اخیر تقریبا برای تمامی اسمارت‌فون‌های این شرکت اجرا شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت Android Authority، پیش‌خرید این محصول در آمریکا از ۱۷ سپتامبر آغاز می‌شود. هنوز هیچ خبری از تاریخ پیش‌فروش این محصول در اروپا منتشر نشده و فقط اعلام شده تاریخ عرضه رسمی این اسمارت‌فون در سراسر دنیا ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) خواهد بود. این اولین بار است که گوشی‌های سری V شرکت ال‌جی در اروپا رسما عرضه می‌شوند، چراکه ال‌جی هیچ برنامه‌ای برای عرضه دو مدل‌ قبلی در کشورهای اروپایی نداشت و همین مساله موجب نگرانی و اعتراض هواداران ال‌جی در اروپا شده بود. حال به‌نظر می‌رسد ال‌جی صدای اعتراض مشتریان اروپایی خود را شنیده و قصد دارد همزمان با دیگر نقاط دنیا، V۳۰ را در اروپا نیز عرضه کند.

تاکنون هیچ تصویر و اخبار لورفته‌ای از اسمارت‌فون V۳۰ شرکت ال‌جی منتشر نشده و تنها در برخی گزارش‌ها گفته شده که همانند ال‌جی جی۶، صفحه‌ نمایش این گوشی هم ۶ اینچ با نسبت تصویر ۱۶:۹ خواهد بود. این یعنی V۳۰ از نظر اندازه تقریبا مشابه مدل قبلی خود یعنیV۲۰ خواهد بود. ضمنا در این گزارش‌ها آمده که این اسمارت‌فون به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. بنابراین V۳۰ اولین اسمارت‌فون شرکت ال‌جی با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ محسوب می‌شود، چراکه ال‌جی در زمان معرفی به اسنپ‌دراگون ۸۲۱ مجهز شده بود. خیلی از کارشناسان معتقدند V۳۰ می‌تواند رقیب اصلی گلکسی نوت ۸ سامسونگ باشد که قرار است یک هفته زودتر یعنی ۲۳آگوست در شهر نیویورک معرفی شود.