به‌طور معمول، برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی برای یک ماشین بافندگی صنعتی برای بافتن و گره زدن یک نوع خاص، فرآیند پیچیده‌ای است؛ به‌عنوان مثال، آنها به‌طور کلی برای بافت یکپارچه استفاده نمی‌شوند. با وجود این، نرم‌افزار جدید می‌تواند چگونگی گره زدن برای ایجاد یک جسم سه‌بعدی دلخواه را فراهم کند. گروهی از محققان دانشگاه «کارنگی ملون» تحت هدایت «جیمز مک‌کان»، استادیار این دانشگاه این برنامه را انجام داده‌اند. این نرم‌افزار، مدل‌های کامپیوتری از اشیای سه‌بعدی را می‌گیرد و به صورت خودکار آنها را به دستورالعمل‌های بافت به صورت گره به گره تبدیل می‌کند که ماشین‌های بافندگی کامپیوتری را قادر می‌سازد اجسام سه‌بعدی دلخواه را تولید کنند. در حال حاضر این سیستم تنها قادر به تولید اجسام با سطوح صاف است. علاوه‌بر این، این نرم‌افزار هنوز با تمام مدل‌های ماشین‌های بافندگی سازگار نیست.