شیائومی Mi7 یا شیائومی Mi8

گوشی شیائومی Mi ۷ تاکنون در مرکز خبرها و شایعات پیرامون گوشی جدید شیائومی بوده است اما گزارش‌های جدید حاکی از این است که احتمالا محصول جدید، با نام دیگری عرضه می‌شود. از آنجا که امسال، هشتمین سال حضور شرکت شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند است، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که این شرکت نام محصول جدید خود را Mi ۸ بگذارد. این یعنی مدلی به نام Mi ۷ وجود نخواهد داشت. دلیل دیگری که نام Mi ۸ را محتمل‌تر می‌کند این است که عدد ۸ در فرهنگ چینی‌ها عدد شانس است و بسیاری از شرکت‌ها این عدد را بیشتر از بقیه دوست دارند. به علاوه، تعدادی تیزر نیز در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده که شماره ۸ بزرگی را کنار گوشی جدید شیائومی نشان می‌دهد. گوشی جدید این شرکت قرار است همراه با پردازنده Snapdragon ۸۴۵، اسکنر اثر انگشت تعبیه شده زیر صفحه نمایش و اسکنر سه‌بعدی تشخیص چهره عرضه شود.

قابلیت‌های ممتاز گوشی بعدی شیائومی

این احتمال هم وجود دارد که گوشی Mi۷ در کنار مدل Mi ۸ معرفی و Mi۸ به عنوان نسخه مخصوص سالگرد این شرکت به صورت اختصاصی عرضه شود. براساس شایعات منتشر شده، Mi ۸ احتمالا مجهز به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش خواهد بود و شاهد تکنولوژی تشخیص چهره سه‌بعدی مشابه آی‌فون X نیز خواهیم بود. قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره این روزها یکی از قابلیت‌های برتر گوشی‌های هوشمند حرفه‌ای یا High End محسوب می‌شود. فیلم جدیدی نیز در رسانه‌ها از Mi ۸ منتشر شده که نشان می‌دهد سنسور اثر انگشت این گوشی که در زیر صفحه نمایش تعبیه شده، چگونه بدون نقص و سریع کار می‌کند. فعلا از قابلیت اسکنر سه‌بعدی چهره این مدل، گزارش تصویری در فضای مجازی وجود ندارد اما اگر به کیفیت آی‌فون X باشد قطعا می‌تواند در بین بازار گوشی‌های هوشمند حرفه‌ای، جای خوبی باز کند.

محتمل‌ترین قابلیت‌های Mi۷ یا Mi۸

شیائومی قابلیت‌هایی حرفه‌ای برای گوشی امسالش در نظر گرفته است و طبق گزارش‌ها، Mi ۸ مجهز به صفحه نمایش ۰۱/ ۶ اینچی فول اچ دی با نسبت تصویر، پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵، ۶/ ۸ گیگابایت رم، ۶۴/ ۱۲۸/ ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت دستگاه، باتری ۴۸۵۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع(و شارژ بدون سیم)، بلوتوث v۵.۰، دو سیم‌کارت‌خوان، خروجی یو اس بی تایپ سی و دیگر قابلیت‌های استاندارد دیگر خواهد بود. قیمت این مدل احتمالا ۲۹۹۹ یوآن یا ۴۷۱ دلار خواهد بود. Mi۷ می‌تواند در سرزمین مادری خود، چین، رقیب اصلی گوشی OnePlus۶ شود. مسوولان شیائومی به همین دلیل گوشی جدید خود را در بازار هند و بازار دیگر کشورهای دنیا نیز عرضه خواهند کرد.