محمدجواد آذری‌جهرمی در مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیرعامل سابق پست انجام شده است، گفت: در این دوره درآمد این شرکت از ۸۰۰ میلیارد در سال ۱۳۹۶ به یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت و سیاست توسعه بازار به‌خوبی پیگیری شد.

وی به اجرای طرح «ستاپ» در شرکت ملی پست و اثرات مثبت این طرح در این شرکت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون زمان افزایش ظرفیت ارسال مرسوله در پست است و با اجرای مکانیزاسیون می‌توانیم از جابه‌جایی ۲/ ۲ میلیون مرسوله به ۵ یا ۱۰ میلیون مرسوله برسیم. رسیدن به این تعداد مرسوله، نیاز به یکپارچگی و هماهنگی در پست دارد و برای ارسال مرسولات در زمان مناسب می‌توانید در این حوزه از هوش‌مصنوعی استفاده کنید.

آذری‌جهرمی به بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی پست در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: براساس پیش‌بینی‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود و من از مجموعه پست می‌خواهم با یک برنامه‌ریزی در چند ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمد را محقق کند.

وزیر ارتباطات روز گذشته همچنین اعلام کرد: برگزاری آنلاین مراسم عزاداری محرم طی سه روز گذشته باعث رشد ۵ درصدی ترافیک داخلی اینترنت کشور شده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی در اینستاگرام نوشت: برگزاری آنلاین مراسم‌های عزاداری محرم، ترافیک داخلی کشور را در سه روز اخیر به میزان متوسط ۵ درصد رشد داده است.