جدیدترین به روزرسانی پروژه تحقیقاتی «اویل سکیوریتی سنتینل» پایگاه خبری «اس‌اند‌پی گلوبال پلاتس» حاکی از آن است که حملات سایبری به زیرساخت‌های انرژی و کالا رو به افزایش است و ۳۵ حادثه بزرگ در پنج سال گذشته ثبت شده است. نفت و زیرساخت از سال ۲۰۱۷ به بزرگ‌ترین هدف هکرها تبدیل شده‌اند و شبکه‌های برق با بیشترین آسیب‌پذیری و سهم یک چهارمی از کل وقایع سایبری، در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. یکی از وقایع سایبری مهم سال میلادی گذشته، حمله باج‌افزاری هکرها به شرکت آرامکوی سعودی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان بود که در جریان آن تلاش کردند ۵۰ میلیون دلار از این تولیدکننده نفت دولتی اخاذی کنند.  امنیت سایبری به تهدید بزرگی برای صنایع کالایی و بازارها در یک دهه گذشته تبدیل شده است و هکرها به دنبال سرقت اطلاعات و فلج کردن جریان منابع بوده‌اند. سال میلادی گذشته قیمت فرآورده‌های نفتی در آمریکا پس از حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین و مسدود شدن شبکه خط لوله سوخت‌رسانی این شرکت، جهش پیدا کرد.  بخش فرآورده‌های نفتی اروپا نیز اوایل فوریه با حمله سایبری به تاسیسات بارگیری سوخت در آلمان مواجه شد که این مشکل به پایانه‌های مهم در آمستردام-روتردام-آنتورپ نیز گسترش یافت. مجموعا ۱۷ پایانه (۱۱ پایانه در آلمان و شش پایانه در آمستردام-روتردام-آنتورپ) با اختلال فعالیت روبه‌رو شدند.

بر اساس گزارش پلاتس، سازمان بین‌المللی دریانوردی که بر کشتیرانی جهانی نظارت می‌کند در سال ۲۰۲۰ با حمله سایبری به وب سایتش مواجه شد. این سازمان مسوول تنظیم مقررات دریانوردی مانند مقررات جدید برای کاهش آلایندگی و وادار کردن کشتیرانان به استفاده از سوخت‌های پاک‌تر است.

طبق گزارش اویل سکیوریتی سنتینل، دارایی‌های انرژی، کالا و منابع در آمریکا بیش از هر کشور دیگری هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند و یک سوم از حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ علیه اهداف آمریکایی بوده است. پس از آن نیز انگلیس و عربستان سعودی بیش از دیگر کشورها مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته‌اند.