دهم مردادماه سال جاری بود که اختلال‌های اینترنتی ناشی از آتش‌سوزی در حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران، در منطقه تهران رخ داد. در همین راستا، وزیر ارتباطات با ابلاغ به سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد که شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکین را جبران کند. بر همین اساس در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مساله بررسی شد و بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه، اعلام شد که در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود. در این راستا مسوول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شد که وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

در همین راستا، سردار غلامرضا جلالی درباره روند پیگیری سازمان پدافند غیرعامل بر ترمیم و اصلاح حوضچه‌های مخابراتی‌ گفت: «شرکت مخابرات در جدا شدن از وزارت ارتباطات در قالب شرکت خصوصی، زیرساخت‌های ارتباطی را در دست گرفته است.» وی ادامه داد: «به دلیل اینکه مجلس سال گذشته افزایش هزینه‌های ارتباطی را متوقف کرد، هزینه و درآمد شرکت مخابرات برای برطرف کردن این بخش کفایت نمی‌کرد. چندین جلسه با مدیرعامل و مسوولان مخابرات داشتیم که اشکالات را در آوردیم و ابلاغ کردیم و گفتند در حقوق‌های خودشان هم مانده‌اند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: «در شورای عالی فضای مجازی هم این موضوع را مطرح کردیم و قرار شد کمیسیونی در وزارت ارتباطات تشکیل شود و افزایش قیمتی هم اعمال شود تا اشکالات برطرف شود. این رویه اصلاح شده و ما نیز نظارت نوبتی داریم که این ایرادات برطرف شده باشد.»