نوکیا اعلام کرد می‌خواهد فعالیت‌های مربوط به نرم‌افزارهای سیمبین را به شرکت Accenture واگذار کند. Accenture خدمات اکوسیستم گوشی‌های هوشمند آینده نوکیا را ارائه می‌دهد. نوکیا و شرکت Accenture اعلام کردند می‌خواهند همکاری استراتژیکی را آغاز کنند. نوکیا در این همکاری فعالیت‌های مربوط به نرم‌افزارهای سیمبین را برون‌سپاری کرده و ۳ هزار نفر از کارمندانش را به شرکت Accenture منتقل می‌کند. در همین حال، Accenture خدمات نرم‌افزاری موبایل را برای گوشی‌های هوشمند آینده نوکیا فراهم می‌کند.

در این همکاری که منوط به توافق نهایی است، از شرکتAccenture خواسته می‌شود که توسعه نرم‌افزارهای سیمبین، پشتیبانی از خدمات و انتقال ۳ هزار نفر از کارمندان نوکیا به این شرکت را عهده‌دار شود. هر دو شرکت انتظار دارند در طول تابستان ۲۰۱۱ این توافقنامه به مرحله نهایی برسد و روند انتقال کارمندان تا پایان سال ۲۰۱۱ خاتمه پیدا کند. کارمندانی که انتقال داده می‌شوند در چین، فنلاند، هند، انگلیس و آمریکا در حال کار هستند. این کارمندان از همان ابتدا کار خود را با فعالیت‌های نرم‌افزاری سیمبین نوکیا شروع خواهند کرد. پس از مدتی، شرکت نوکیا و Accenture فرصت‌های جدیدی برای آموزش و انتقال مجدد کارمندان منتقل شده ایجاد خواهد کرد.

واگذاری عمده فعالیت‌های نوکیا به شرکت‌های آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت‌ها ارائه خدمات به کاربران ایرانی را بر اساس قوانین آمریکا تحریم کرده‌اند و با توجه به اینکه ایران بزرگترین بازار نوکیا در خاورمیانه است به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دور مشکلات بسیاری سد راه این شرکت فنلاندی قرار خواهد گرفت.