یک تلویزیون پرفروش از خانواده شارپ

بازار دیجیتال- مدل ۴۶LE۸۲۰M از تلویزیون‌های LED، LCD پرفروش شارپ در بازار داخلی است. این تلویزیون ۴۶ اینچ که از تکنولوژی کوآترون بهره‌مند است، دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پانل LED ژاپنی، پانل چهار رنگ RGB+Y (کواترون)، قابلیت پخش فرمت Divx به صورت HD ، تجهیز به صفحه کلید لمسی روی تلویزیون و... است.

تکنولوژی کوآترون در این تلویزیون باعث شده است، با افزودن رنگ زرد به سه رنگ اصلی صفحه نمایش RGB (قرمز، سبز و آبی) پیکسل‌های رنگی پانل افزایش یابد که این امر باعث ایجاد طیف رنگی وسیع‌تر و ارائه تصاویر با رنگ‌های نزدیک به واقعیت می‌شود. همچنین افزایش تعداد پیکسل‌های رنگی، تصاویری شفاف‌تر و واضح‌تر ایجاد کرده و حس بهتری از تصاویر به بیننده منتقل می‌کند.

تکنولوژی(Light Emitting Diode (LED هم برای تامین نور پس زمینه در تلویزیون‌های LCD است. در این تکنولوژی LED جایگزین لامپ‌های فلورسنت (Cold Cathode Fluorescent Lamp) شده است. بدین ترتیب تلویزیون‌های LCD تولید شده به کمک تکنولوژی LED دارای نسبت کنتراست و شفافیت فوق‌العاده بالا (مگاکنتراست)هستند که موجب شده‌اند تصاویر، با کیفیت بسیار بالا با رنگ‌های واقعی نمایش داده شوند.

از دیگر ویژگی‌‌های این تلویزیون می‌توان به نور یکنواخت پس زمینه، کاهش توان مصرفی، وزن و حجم کمتر نسبت به تکنولوژی قبلی نیز اشاره کرد.

تلویزیون مذکور همچنین قابلیت پخش ۱۰۰ تا ۱۲۰ فریم در ثانیه (۱۰۰/۱۲۰Hz Fine Motion Advanced) را دارد.

این تکنولوژی قابلیت پخش ۱۰۰ فریم در ثانیه (PAL) و ۱۲۰ فریم در ثانیه (NTSC) را دارد که این بیش از دو برابر تلویزیون‌های معمولی که قابلیت پخش ۵۰ فریم در ثانیه را دارند است. تلویزیون‌هایی که دارای این تکنولوژی هستند تصاویر سریع ورزشی و متن‌های نمایش داده شده را صاف‌تر و واضح‌تر نمایش می‌دهند.

پشتیبانی نسخه HDMI ۴/۱، دارای عملکرد ECO برای صرفه‌جویی در مصرف برق، قابلیت کنترل هوشمند خاموش شدن دستگاه در هنگام عدم دریافت سیگنال و... از سایر ویژگی‌های این تلویزیون است.تلویزیون مورد نظر با قیمت سه میلیون و ۵۲۹ هزار تومان و با ضمانت شرکت دیجی کالا به بازار عرضه شده است.