رشد قیمت‌ها دامن بازار تلویزیون را هم گرفت

بازار دیجیتال- در حالی‌که فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری از رشد قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون خبر می‌دهند، برخی از نمایندگی‌های فروش این خبر را تکذیب کرده و می‌گویند، قیمت محصولات خود را حتی در حدود یک درصد هم افزایش نداده‌اند. به گفته فعالان بازار، رشد قیمت لوازم صوتی و تصویری به دلیل رشد نرخ ارز دولتی و همچنین افزایش نرخ ارز آزاد بوده است.

محمد نصرتی، یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری در این باره می‌گوید، طی هفته گذشته اکثر فروشندگان بازار، به ویژه فروشندگان برندهایی که در ایران کارخانه تولیدی دارند، قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

وی میزان این رشد قیمت را در حدود ۵ تا ۱۵ درصد عنوان کرد.

یوسفی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، با رشد نرخ دلار بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری تا حدودی متحول شد و علاوه بر اینکه با پدیده رشد قیمت‌ها مواجه شد، بلکه دچار پدیده چند دستگی قیمت نیز شد.

به گفته وی، طی مدت اخیر اختلاف قیمت بین کالاهای بدون گارانتی و گارانتی دار بیشتر شده است و در صورت ادامه این روند، باید شاهد رشد بیشتر پدیده قاچاق در بازار بود.

فعالان بازار همچنین از کاهش تقاضا طی مدت اخیر در بازار خبر می‌دهند. به گفته آنها، رشد قیمت‌ها باعث شده است میزان تقاضا در بازار در حد قابل توجهی کاهش یابد.

شرکت مادیران که تلویزیون‌های شارپ و ایکس ویژن را به بازار عرضه می‌کند، با تایید خبر رشد قیمت‌ها در بازار گفت: با وجودی که رشد ده درصدی قیمت‌ها منطقی است: ولی ما فعلا قیمت‌ها را در حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داده‌ایم.

این درحالی است سامسونگ و ال‌جی خبر رشد قیمت‌ها را تکذیب کرده و می‌گویند، فعلا از افزایش قیمت خبری نیست؛ ولی در صورت ادامه این روند نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام خواهند کرد.

سایر برندها نیز اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که در صورت ادامه این روند طی روزهای آینده قیمت‌ها افزایش یابد.