خدمات پردازش ابری Google Music در دسترس کاربران آی‌پد و آیفون

همکاران سیستم- خدمات پردازش ابری Google Music که پیش از این تنها مختص دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بوده است، هم‌اکنون در دسترس کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS شرکت اپل قرار می‌گیرد. کاربران iPad و iPhone از این پس می‌توانند به خدمات پردازش ابری Google Music دسترسی یابند، شرکت گوگل به جای اینکه این سرویس پردازش ابری را به صورت یک اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های iOS ارائه دهد، یک اپلیکیشن مبتنی بر وب طراحی کرده است که رقیبی برای خدمات ابری پخش موسیقی iTunes اپل و Amazon Cloud Player شرکت آمازون به شمار می‌رود.

اپلیکیشن مبتنی بر وب Google Music برای سیستم‌عامل iOS اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا موسیقی مورد نظر خود را با استفاده از نام خواننده، نام آلبوم، ترانه، لیست آهنگ‌ها یا سبک موسیقی جست‌و‌جو کنندکه تا حدودی شبیه اپلیکیشن موجود برای دستگاه‌های با سیستم‌عامل آندروید است.

کاربران آی‌پد و آیفون می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن به موسیقی مورد نظر خود از طریق پلیر مخصوص سیستم عامل iOS گوش دهند؛ اما گوگل گزینه‌ای را برای پخش موسیقی به صورت آفلاین در نظر نگرفته است. دسترسی به خدمات پردازش ابری Google Music از طریق دریافت دعوتنامه امکان‌پذیر است و استفاده از این خدمات که هم‌اکنون در مرحله بتا است، رایگان است. کاربران خدمات پردازش ابری Google Music برای دسترسی به آهنگ‌های مورد نظر خود از طریق دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS باید ترانه‌ها را در سرور شرکت گوگل آپلود کنند و سرعت آپلود بسته به سرعت اتصال به اینترنت و حجم آلبوم متغیر خواهد بود.