بازار دیجیتال- با وجود استقبال و تمایل کاربران به استفاده از دستگاه‌های دیجیتال شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل‌های متن باز مانند آندروید، گویا سیستم‌عامل ویندوز هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. اگر باورتان نمی‌شود، بد نیست بدانید که بعضی از تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی مانند شرکت‌های HP و Dell از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری تولید تبلت‌های چندرسانه‌ای مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ خبر داده‌اند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ خودشان را از فصل سوم سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی به بازار عرضه خواهند کرد. از طرفی معرفی تبلت ارزان‌قیمت Kindle Fire شرکت Amazon هم باعث شد یک جنگ رقابتی بر سر قیمت تبلت‌های آندرویدی در بازار در بگیرد تا به این ترتیب بعضی از تولیدکنندگان برای پایان دادن به این رقابت خشن، به استفاده از پلت فرم‌های دیگر رو بیاورند. این در حالی است که شرکت Motorola Mobility اعلام کرده است که نسخه ارزان قیمت تبلت Xoom خودش را از این هفته به بازار عرضه خواهد کرد.

با این همه اما شرکت‌هایی مانند Acer و Asus همچنان به تولید تبلت‌های مبتنی بر آندروید خود ادامه می‌دهند. در مقابل دو شرکت Dell و Lenovo هم از تمرکزشان بر طراحی و تولید تبلت‌هایی با کاربری تجاری خبر داده‌اند، اما گویا قرار است تبلت‌های تجاری شرکت Dell با سیستم عامل ویندوز و تبلت‌های تجاری شرکت Lenovo با سیستم‌عامل آندروید روانه بازار شوند.