لپ تاپی ویژه دانش آموزان

بازار دیجیتال- شرکت Lenovo که در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ کامپیوترهای شخصی در جهان است، به تازگی لپ‌تاپی را ویژه دانش آموزان به بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ که با مدل ThinkPad X۱۳۹e به بازار معرفی شده، با هدف کاربران دانش‌آموز طراحی و تولید شده است. درست به همین دلیل هم این لپ‌تاپ دارای کیبوردهایی با کلید بزرگ و کیفیت پردازش مناسب است. این شرکت حالا بعد از عرضه محصولاتی ویژه کاربران حرفه‌ای و تجاری سعی دارد سهم خود از بازار کاربران دانش‌آموز را هم افزایش بدهد. در حقیقت با افزایش تمایل کشورها به آموزش الکترونیک و دیجیتالی، تولید لپ‌تاپ‌های ویژه دانش‌آموزان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به زودی به عرصه رقابتی خوبی برای شرکت‌های تولیدکننده تبدیل می‌شود.

این لپ‌تاپ دارای پنل نمایشگر LED بوده و از لایه پلاستیکی ۲/۱ میلی متری بهره می‌برد. به این ترتیب طول عمر نمایشگر این لپ‌تاپ نسبت به مدل‌های مشابه بیشتر بوده و از طرفی مصرف انرژی آن کاهش پیدا می‌کند. این لپ‌تاپ با وزن ۷/۱ کیلوگرمی و باتری شش سلولی برای مصرف هر روزه دانش‌آموزان در مدرسه مناسب است. به این ترتیب این لپ‌تاپ در هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۸ ساعت و نیم به صورت مداوم کار کند. این لپ‌تاپ می‌تواند با پردازندهAMD Fusion مدل‌های E-۳۰۰ و E-۴۵۰ یا Intel Core i۳-۲۳۶۷M در اختیار کاربران قرار بگیرد.

این محصول مبتنی بر Wi-Fi بوده و از پورت‌های VGA و HDMI بهره می‌برد. نمایشگر ۶/۱۱ اینچی این لپ‌تاپ از نوع تمام لمسی است و وب‌کم آن تصاویر را با وضوح ۳/۱ مگاپیکسل ثبت و ارسال می‌کند. شرکت Lenovo اعلام کرده است که این لپ‌تاپ جدید را از روز بیستم دسامبر با قیمت ۴۶۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.